شناسه: 229

10 اردیبهشت 1403 20:36

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

پرداخت های نجومی خسرانی به بدنه انقلاب/ ضرورت مطالبه برای مقابله با نامتعارف ها

پرداخت های نجومی

 

فیش های حقوقی منتشر می شود و در قدمهای اولیه برخی آن را بزرگ نمایی می دانند و برخی نیز نوعی استفاده سیاسی برای دوره آینده ریاست جمهوری تلقی کردند و این پدیده را بر دوش گذشتگان انداختند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی قابوس نامه، آنچه رفته رفته بیشتر نمود جلوه میکند ، مطالبه گری و روحیه انقلابی مردم است که اجازه وجود چنین موریانه ای را در بدنه خود نمی دهد.

موریانه ای که به انقلاب متعلق به پابرهنگان ضربه ای مهلک می زد واز خسران بزرگ در آینده آنان خبر می داد. خسرانی که هرچند عده ای مسبب آن هستند ولی برخی در تلاشند با دست خودشان به پای انقلاب بنویسند.

خیلی شفاف و روشن اگر خواسته باشیم بیان کنیم،” این فیش های حقوقی تن امام(ره) را در قبر می لرزاند” امام راحلی که بنیان انقلاب اسلامی را با تفاسیر عدالت ، حمایت از حقوق مستضعفین عالم گذاشت چه موقع می تواند تحمل کند افرادی در مملکت انقلاب اسلامی باشند و دستمزدشان چند ده برابر مردم ضعیف و صاحبان اصلی انقلاب باشد؟

حال مانند همیشه فرزند خلف خمینی و ناخدای این کشتی باران دیده، با سخنان و موضع گیریهای انقلابی خود دل دولت را با ملت همدل و بر ضرورت پیگیری این فیش های نجومی تاکید کرد.

اما بعد از صدور پیام رهبر انقلاب اسلامی چه شد؟ دستگاهها با عملکرد انقلابی خود در پی چاره به دنبال صدور ابلاغیه، بیانیه و عزل هستند ، وی سوالی که مطرح می شود این است ؛ چرا به موقع مواضع انقلابی گرفته نمی شود؟ آیا باید موضوع یا مسئله ای تا این حد بزرگ شود و رهبر انقلاب موضع بگیرند تا حرکت کنیم و مواضع ما در پی آن اعلام شود؟ و این نخستین بار نیست که این مسئله رخ می دهد و در موارد دیگری نیز شاهد بوده ایم که باید دولت به سوی مواضع انقلابی هول داده شده است.

اما مسئله دیگر عدم وجود وجدان و احساس همدردی در مدیران با این فیش های حقوقی با مردمی است که در شرایط فعلی اقتصاد برای تامین حداقل های زندگی خود سخت ترین لحظات را سپری می کنند و این جای بسی تاسف دارد!

برخی برای توجیه این پدیده وجود مصوبات قانونی برای دریافت این مبالغ را عنوان می کنند اما قطعا این توجیه درستی نیست و نمی توان صرف وجود یک مصوبه و قانون که قطعا خلا در برخی بندهای آن باعث وقوع چنین پدیده ای شده است، جوازی برای هر میزان برداشت از بیت المال به نام حقوق و مزایا شود.

به هر تقدیر گرچه آنچه در این مدت در باره این فیش های نجومی مطرح شد با مواضع مختلفی روبرو بود و رویکرد های خاصی را عیان کرد اما نکته مهم و انچه که می توان آن را نقطه عطف این ماجرا خواند” منتج به نتیجه شدن یک ” مطالبه جمعی” است.

انسجام رسانه ها در انتشار اخبار ، همراهی مردم ، حساسیت مجلس برای اصلاح قوانین و یا تصویب قانونی برای پرکردن هر گونه خلا که فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر پیگیری جدی این پرداخت ها را به همراه داشت باعث ورود دولت و حرکت آن به سمت جلو شد و این درکنار موضوع دو ملیارد دلار دزدیده شده از کشورمان که با کمپین و مطالبه گری، امروز به مطالبه دولت نیز تبدیل شده است یک موفقیت در همراهی و همدلی را نوید می دهد و بیش از پیش برضرورت و استمرار مطالبه تاکید دارد.

 

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو