شناسه: 230

10 اردیبهشت 1403 12:42

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

«fatf» توافقی که ما را در هاضمه اقتصادی جهان هضم میکند

n00094893 b

دیری از پرونده ی جدیدی که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر ایشان در سالگرد ارتحال امام(ره)  که با نام استقلال اقتصادی ایراد شد ، نگذشته است  که می بینیم مقام معظم رهبری بار دیگر  با اقدام هوشمندانه خود نقشه دیگر از نقشه های دشمن را برملا کردند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی قابوس نامه، مقام معظم رهبری در این بیانات با تلنگری هوشمندانه نسب به مسئله در پیش رو فرمودند:”ادغام اقتصاد کشور در اقتصاد جهانی افتخار نیست یک ضرر است”

این هشدار پیش از اجرایی شدن برگی دیگر از نقشه های دشمن داده شد اما می بینیم این بار در مسیر ریل گذاری برجامی که نه تحریم ها و نه تهدید ها را برداشت، مسئله fatfمطرح می شود.

تفاهم با کارگروه«کارگروه ویژه اقدام مالی» ، FATF سازمان بین‌المللی مبارزه با پولشویی ،که دولت باید طی آن  به سوی شفافیت مالی بانک مرکزی برود، تا در راستای راستی آزمایی دوباره، اقدامی انجام گیرد و به بیان دیگر در سال اقتصاد مقاومتی و عملیات اقتصادی، داده و اطلاعات بانک ملی مرکز ی باید به خارج تحویل داده شود.
در این سازمان مفاهیمی نظیر پولشویی، تروریسم، پول کثیف و… در راستای استانداردهای نظام سرمایه‌داری و استکباری تعریف شده است البته استانداردهایی که با ذائقه استکبار جهانی در مواردی در بستر تغییر قرار گرفته است.
یکی از مفاهیمی که در دستور کار این سازمان مشهود است واژه “تروریسم” می باشد و تعریفی که از این واژه در این سازمان و در نظرگردانندگان آن است، در این نگاه حزب‌الله لبنان، سپاه قدس، حماس، جهاد اسلامی، انصارالله و همه نیروهای مقاومت تروریست خوانده می شوند!

علی ای حال با تحقق این تفاهم که البته نیاز به روشنگری بیشتر است که این توافق تا چه میزان دست گردانندگان این سازمان را در سیاست های ایران باز می گذارد، در یک نگاه می توان این مسئله را متصور شد که در صورت تحقق این امر ایران دیگر  نمی تواند از  حزب الله و حماس که امنیت کشور را در خارج از مرزها حفظ می کنند  حمایت کند و این مسئله موجب نزدیک شدن گروهک های تروریستی به کشور خواهد شد.

اما مسئله مهم دیگری که رهبر معظم انقلاب با هشدار ضرر ادغام در اقتصاد جهانی به آن اشاره داشتند این است که ایشان فرمودند:”نظم و اقتصاد جهانی نقشه و نظامی است که سرمایه داران عمدتا صهیونیستی و بعضا غیر صهیونیستی برای تصرف مالی همه دنیا طراحی کرده اند”.

با توجه به این بیانات  و دست های پشت پرده مدعیان نظام اقتصاد جهانی کاملا مشهود است که اقتصاد جهانی جز چنبره بر اقتصاد کشورها و بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب “هضم شدن آنها در هاضمه اقتصاد جهانی” نیست.

اما متاسفانه طرح مسئله fatf  از سوی بانک مرکزی ایران، یعنی اتصال اطلاعات و داده های بانکی به بانک جهانی که می تواند به دشمن کمک کند تا دستهای ایران برای کمک به کشورهایی که امنیتشان را تامین می کند را ببندد و به عبارتی همان هضم شدن در هاضمه اقتصاد جهانی و هر اقدام مالی ایران مطابق با ذائقه و زیر ذره بین دشمن انجام شود.

بی شک هشدار مقام معظم رهبری درباره احتیاط در استفاده از نسخه اقتصادی دشمن، مبین این مسئله است که دشمن هیچ گاه قابل اعتماد نیست و زمانی که ایشان به نقشه دشمن در جهت براندازی اقتصاد ایران اشاره می کند روی نظر به ضربه اقتصادی در آینده نزدیک در این حوزه دارد.

امسال که جنگ اقتصادی از همیشه مهم تر بوده و از همان ابتدا نیز مطرح شده است، واقعا چه ضرورتی دارد دولت تا این میزان بر ادامه مسیر برجام که حتی حداقل  انتظارات را برای کشور برآورده نکرده است، پافشاری کند؟

بیان این مطلب ضروری است که یکی از اهداف انقلاب حمایت از مظلومان عالم و مصداق آن آزادی قدس و حمایت از ملت مظلوم فلسطین است و برای انقلاب اسلامی این مسئله خط قرمزی است که هیچ گاه قابل عقب نشینی نخواهد بود و وظیفه شرعی و آرمان انقلاب اسلامی این مسئله را متذکر می شود که ایران نباید طرف توافقی قرار گیرد  که متناقض با آرمانها و اهداف آن است.

نویسنده: محسن نادران

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو