شناسه: 231

10 اردیبهشت 1403 15:53

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

وحدت زمینه ساز ظهور حضرت حجت(عج)

80998257 54289721

این روزها که انقلاب اسلامی به مرکزیت ایران و با تفکر ایجاد تمدن نوین اسلامی به سمت جلو در حرکت است و پیچ های تاریخی متعددی در این مسیر در راه دارد. قطعا حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی با هدف سعادت انسانها زیر سایه اسلام ناب محمدی یکی از ضروریات امروز جهان اسلامی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی قابوس نامه، حرکتی که بستر ساز ظهور برای آینده ای روشن و ایجاد مدینه فاضله بشریت است. این مهم ابتدا با شناخت از اهداف اسلام ناب و سپس با تبعیت زبانی و عملی مسلمانان به این تفکر انجام خواهد گرفت.

تفکری که امروزه برای آن جعلهای بیشماری پیدا شده است، گروههای تکفیری و فرقه های مختلف در ظاهر و پوشش اسلام، علیه اسلام فعالیت می کنند تا اجازه تفکر به انسانهای آزاده جهان در جهت حرکت به سمت اسلام ناب محمدی ندهند.

امروزه با توجه به این تحرکات در جهت تخریت اسلام ناب محمدی، ضرورت تجلی و بروز محورهای اصلی این تفکر در مقابل اسلام آمریکایی به گفته امام خمینی(ره) بیشتر دیده می شود.

یکی از این ضروریات و نیازهای این روزها که دشمن روی آن نقشه های گوناگونی ریخته است، حفظ وحدت است که باید هم لسانی و هم عملی به آن پرداخته شود.
وحدتی که امروزه جهان اسلام با محورهای اسلام ناب محمدی(ص) مانند کسیژن برای تنفس به آن احتیاج دارد و می تواند یکی از زمینه سازی های رسیدن به جامعه آرمانی و تمدن اسلامی در سایه ظهور منجی عالم بشریت شود.

مگر در آموزه های دینی ما نیست که منتظر واقعی منجی باید خودش و جامعه اش را برای ظهور آماده کند، و مگر نه این است که وحدت امروزه یکی از کلیدهای آمادگی جهان اسلام برای تحقق اسلام ناب محمدی است، پس نمی توان بدون وحدت اسلامی فردی را منتظر واقعی جامعه آرمانی منتج به ظهور دانست.

به زبان خیلی واضح و صریح ،مذاهب اسلامی به اتفاق منتظر ظهور حضرت حجت(عج) هستند و هنگامی که هدف یکی باشد، پس می توان در یک مسیر قرار گرفت و هم مسیر بود.

به این ترتیب یکی از اقداماتی که در این زمینه می تواند موثر باشد وحدت است و علماء و روحانیون مذاهب مختلف نیز می توانند آن را در هم اندیشی ها بین یکدیگر مطرح کنند.

از گذشته وحدت به عنوان یک جریان ایجاد شده و در بین مردم شکل گرفته است و مردم با مذاهب مختلف در کنار یکدیگر به زندگی می پردازند ولی آنچه که امروز برای اینکه این جریان به تبلور و بازخوردهای خود بپردازد، تجلی و بروز آن است.

در همین راستا ضرورت دارد تا فعالین تقریبی و وحدت آفرین در رسانه ها نقش بیشتری ایفا کنند تا تجلی آن وحدت بازویی برای بستر سازی تمدن اسلامی باشد.
انتهای پیام/


نویسنده :

نظرات
آرشیو