شناسه: 246

10 اردیبهشت 1403 14:35

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

یادداشت وارده؛ جرجان را در یابیم/ شکرانه ی بازوی توانا؛ بگرفتن دست ناتوان است

یکی از شهروندان گنبدی دردل های اهالی خیابان جرجان خیابان جرجان با قدمتی قریب به نیم قرن،قدیمی ترین خیابان شهر گنبد محسوب می شود و در ضلع جنوبی ایستگاه گرگان واقع شده است را در قالب یادداشتی برای انتشار به این رسانه ازسال کرده است.

به گزارش قابوس نامه در این یادداشت آمده است: متاسفانه این خیابان همچون شهر فراموش شده ی”جرجان”مورد بی مهری مسیولین قرار گرفته و ساکنین آن با مشکلات عمده ای روبرو هستند که در ذیل با ذکر تاریخ و شماره ی نامه هایی که پیگیری شده اند ذکر میشود:

۱-اکثریت قریب به اتفاق زمینهای این خیابان وابسته به “بنیاد علوی”می باشد،لذا مردم جهت صدور پروانه ساختمان مجبور به پرداخت عوارض سنگین شهرداری اعم از نوسازی،زیرسازی و جریمه ی ماده۱۰۰شهرداری می باشند که انتظار می رود این دریافتیهای هنگفت در این محدوده هزینه شوند.پیشنهاد می شود شهرداری به جای افزایش روز افزون جریمه ها،برای درآمد زایی اقدام به احداث کارگاه های تولیدی مثل آسفالت سازی،موزاییک سازی،پرورش وفروش نهال و…نمایند تا باری از دوش شهروندان عزیز برداشته شود(۹۲/۷/۱۵).

۲-آسفالت کردن خیابان جرجان مهمترین خواسته ی ساکنین می باشد تا اهالی از گرد و خاک بسیار در تابستان و گل ولای در زمستان رهایی یابند،خوشبختانه در سال ۹۳شاهد جدول کشی این خیابان بوده ایم و فرماندار محترم قول مساعد داده بودند که اولین طرح سال ۹۴ آسفالت جرجان خواهد بود ولی دریغ که سال۹۵از راه رسید و خبری میمون نشنیدیم.

لازم به ذکر است که با آسفالت شدن این خیابان از ترافیک خیابان امام خمینی جنوبی و ایستگاه گرگان کاسته خواهد شد.

۳-تاریکی خیابان جرجان باعث شده تا بعضا محل دپوی زباله توسط برخی از افراد بی مسئولیت باشد،مضاف بر اینکه شبانه افراد معتاد و سارق جهت مصرف مواد یا شناسایی منازل ساکنین،به این خیابان مراجعه می کنند که انتظار می رود اداره برق با نصب چند تیر برق باعث برقراری امنیت در جرجان شود.

۴-مشکل دیگری که مردم از رفع آن قطع امید کرده اند،نصب دکل بزرگ تلفن همراه در خیابان جرجان می باشد که امواج آن تا شعاع ۴ کیلومتری منتشر شده، خطر جدی برای سلامتی سکنه محسوب می شود.طی تحقیقات سازمان بهداشت جهانی،امواج دکل ها عوارض زیادی دارد به طوری که حتی این سازمان به مردمی که حساسیت دارند پیشنهاد تغییر محل سکونت داده است.از جمله ی این عوارض :تاثیر بر عملکرد حافظه،افسردگی،سردرد،مشکلات خواب،کاهش میل جنسی،اختلالات بینایی و گوارشی،سرطان خون،تومور مغزی،سوء هاضمه و…می باشد(۹۰/۹/۱۳-۵۰/۲۸۸۳۶۷)

۵-فروش مرغ های زنده و غیر بهداشتی در خیابان جرجان باعث ایجاد مشکلاتی برای سکنه شده است از جمله:-باقی ماندن لاشه های مرغ های تلف شده و زباله پس از اتمام جمعه بازار و حضور سگهای ولگرد به تبع آن. -حضور افراد ناباب در خیابان و تجاوز به حریم خصوصی سکنه به بهانه ی گرفتن کبوتر که این امر باعث شده حتی برخی از سکنه از حضور در نماز جمعه به جهت نبودن امنیت خودداری کنند. -مسدود کردن معابر عمومی(۸۹/۹/۹-۱۱۳۱۲۷/۱) -به دلیل فقدان سرویس بهداشتی عمومی در سطح شهر ،متاسفانه گاها شاهد قضای حاجت فروشندگان در اطراف جرجان و پارک قدیمی داریوش و آلودگی محیط زیست می باشیم(۹۰/۱۰/۳۰-۳۷/۲۶).

لازم به ذکر است چند ماه پیش ضلع غربی بازار روس برای انتقال بازار پرندگان تعیین شد ولی به دلیل عدم پیگیری جدی توسط مسیولین انتقال قطعی صورت نگرفت.
در پایان باید گفت تنها دریچه ی امید اهالی جرجان احداث ساختمان جدید”راهنمایی و رانندگی”در این خیابان است که انتظار توجه بیشتر مسئولین محترم شهرداری و شورای شهر می رود.

نکویی کن امسال چون ده تو راست/که سال دگر دیگری دهخدا ست.
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو