شناسه: 2608

29 اردیبهشت 1403 22:09

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

رئیس سازمان برنامه و بودجه گلستان عنوان کرد رتبه سیزدهم استان گلستان در اعتبارات هزینه‎ای

رئیس سازمان برنامه و بودجه گلستان با اشاره به لایحه بودجه سال آینده، گفت: گلستان در بخش اعتبارات هزینه‎ای از بین 31 استان در رتبه سیزدهم قرار دارد.

به گزارش قابوس نامه، به نقل از فارس، حسین پیشقدم پیش از ظهر امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران، با اشاره به سهم استان گلستان از لایحه بودجه سال 1396، اظهار کرد: استان گلستان از لحاظ جذب منابع در لایحه بودجه 96 وضعیت مناسبی دارد که امیدوارم این مهم تحقق یابد و به قانون تبدیل شود.

وی رتبه استان گلستان را در اعتبارات هزینه‎ای بودجه سال آینده رتبه 13 از بین 31 استان اعلام کرد و یادآور شد: میانگین کشوری از لحاظ رشد در لایحه بودجه 96 حدود 17.5 درصد است که همین مقدار را استان گلستان دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گلستان از توجه ویژه به دستگاه‎های اجرایی استان گلستان در بودجه 96 خبر داد و افزود: به دستگاه‎های اجرایی در لایحه بودجه 96 به طور 100 درصد توجه شده طوری که دیگر شاهد نگرانی برای کسری حقوق در حوزه دستگاه‎های اجرایی و کارمندان دستگاه‎های اجرایی نخواهیم بود.

گلستان جزو سه استان اول کشور در برخورداری از رشد اعتبارات تملک‌دارایی‎های است

پیشقدم با بیان اینکه استان گلستان در بخش اعتبارات تملک دارایی‎های سرمایه‎ای برای نخستین بار جزو سه استانی بوده که رشد اعتبارات را تجربه کرده است، اذعان کرد: استان گلستان از بین 31 کشور رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به چگونگی تدوین،ابلاغ، اجرا و تصویب لایحه بودجه، مطرح کرد: لایحه بودجه تحت لوایح برنامه پنج ساله تنظیم می‎شود که در واقع لایحه بودجه یک برنامه کوتاه‎مدت از یک برنامه پنج ساله است که سیاست‎ها و راهبردهای آن برنامه را دنبال خواهد کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گلستان گفت: از طرفی با توجه به عملکردی که استان‎ها از سال قبل دارند بر اساس سیاست‎ها و عملکردهای سال قبل و سالی که در آن حضور دارند لایحه سال بعد تنظیم می‎شود.

پیشقدم با بیان اینکه در تنظیم لایحه بودجه مسائل بسیار مهمی وجود دارد، افزود: برای تنظیم لایحه بودجه ابتدا منابع درآمدی کشور مورد بررسی ابتدایی قرار می‎گیرد و بر اساس منابع درآمدی دستگاه‎های دعوت شده به سازمان برنامه و بودجه کشور و همچنین با توجه به فصل، برنامه و سیاست‎ها و اهداف، مصارف بودجه دولت، بانک‎ها و شرکت‎ها تدوین می‎شود.

وی با بیان اینکه از یک‌هزار و 85 هزار میلیارد تومان بودجه کل کشور در لایحه 96 حدود 371 هزار میلیارد تومان به بودجه عمومی دولت تعلق دارد، گفت: اعتباری بالغ بر 750 هزار میلیارد تومان مربوط به بودجه بانک‎ها و شرکت‎های دولتی است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گلستان بیان کرد: از 371 هزار میلیارد تومان اعتبار در منابع، اعتباری بالغ بر 320 هزار میلیارد تومان بودجه دولت است که اعتبارات هزینه‎ای، اعتبارات تملک‌دارایی‎های سرمایه‎ای و اعتبارات تملک دارایی‎های مالی را شامل می‎شود.

پیشقدم ادامه داد: از این مقدار، 236 هزار میلیارد تومان اعتبارات هزینه‎ای دستگاه‎ها و کل بودجه عمومی دولت، 67 هزار میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی‎های سرمایه‎ای و حدود 20 هزار میلیارد تومان تملک دارایی‎های مالی کشور است که مجموع آنها بودجه عمومی دولت است که به همراه بودجه بانک‎ها و شرکت‎ها کل بودجه 96 را شامل می‎شود.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو