شناسه: 2614

29 اردیبهشت 1403 21:23

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

رئیس کمیته امداد کشور در گنبدکاووس:  امدادگری باید در جامعه همگانی شود

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: امدادگری محدود به کمیته امداد نیست و باید تلاش کرد در سطح جامعه آن را همگانی کنیم.

به گزارش قابوس نامه به نقل از تسنیم، پرویز فتاح ظهر امروز در دیدار با کارکنان و مددجویان کمیته امداد شهرستان گنبدکاووس در کانون تربیتی فرهنگی ولایت اظهار داشت: امدادگری محدود به کمیته امداد نیست و همه ما چه فرماندار و  چه امام جمعه باید امداگر باشند و همه خادم مردم هستیم و مددکاری و امدادگری افتخاری بزرگ در بین کل مناصب کشور است.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم افزود: آرزوهای همه انسان‌ها این است که پس از مرگ به این دنیا برگشته و کار خیر و صدقه انجام دهند و این نشان دهنده عظمت و اهمیت کار خیر و صدقه است و  کار بنده و شماها نیز از همین نوع است که آرزوی همه انسانهاست.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با اشاره به فرا رسیدن دهه فجر تصریح کرد: فلسفه امام راحل و پیروزی انقلاب این بود که امام راحل مکتب اولیاء و انبیاء که همانا کمک به مستضعفان و بیچارگان است را در کشور احیاء و قبل از 12 فروردین ماه یعنی در 14 اسفند 57 کمیته امداد را تاسیس کرد.

فتاح خطاب به کارکنان و مددجویان گفت: از شما تمنا دارم کار امدادگری را همگانی کنید و هر چه انقاق و زکات افزایش یابد، سبب کمک به تزکیه جامعه و پایه معنوی نظام خواهد شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با تاکید به افزایش مشارکت‌ها ادامه داد: باید تلاش شود مشارکت‌ها افزایش یابد و کمک و صدقه چه در آیین اهل سنت و چه اهل تشیع تاکید شده و از آنجایی که کمیته امداد یک دستگاه اداری نیست باید بخش مشارکت افزایش یابد تا امداد بهتری انجام شود.

فتاح اظهار کرد: ما به مردم وابسته هستیم و با توجه به وفاق و همبستگی مردم کمک 4 میلیارد تومانی مردم در سال جاری با جمعیت 370 هزار نفری بسیار ناچیز است و باید کمک از مردم جمع‌آوری شده و به مردم نیازمند کمک شود.

وی افزود: در حوزه زکات وضعیت استان گلستان نسبت کشور و شهرستان گنبدکاووس نسبت به استان خوب است اما باز هم کم است و باید تبلیغ و اطلاع‌رسانی و انجام دادن کار درست انجام شود تا مردم ترغیب به دادن زکات و صدقه شوند و در این صورت بسیاری از مشکلات مستمندان حل خواهد شد.

فتاح گفت:در این شهرستان 200 خانواده تحت پوشش امداد فاقد مسکن هستند و ما با تفاهم با فرماندار از وی می‌خواهیم تا زمین و مجوز با کمک ایشان انجام شود و ما هم ساخت این مسکن‌ها را انجام دهیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور درباره اهدای جهیزیه هم افزود: متاسفانه 190 فقره جهیزیه در نوبت قرار دارد و مدیر کل کمیته امداد استان این قول را دادند تا این تعدادها به صفر برسد البته ما هم در توان خود کمک خواهیم کرد تا هرچه زودتر این امر محقق شود.

وی با تاکید بر روایات و احادیث درباره کمک به ایتام اظهار کرد: مقام معظم رهبری رسیدن به استقلال کشور را عبور از پیچ تاریخی بیان داشتند و عبور از این پیچ با کمک کردن به ایتام میسر می‌شود و یکی از شاخص‌ها و ارزیابی‌ها در مکتب، انقلاب و نظام ما کمک به این افراد است.

فتاح ادامه داد: از همین جا از فرماندار قول خواهیم گرفت که 200 نفر از این ایتام را به سفر زیارتی مشهد مقدس اعزام کنند و ما هم 200 نفر دیگر را چه از خانواده اهل سنت و چه اهل شیعه به سفر معنوی کربلا اعزام خواهیم کرد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور درباره پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان اظهار داشت: مبلغ  وام این افراد بسیار ناچیز است و باید وام‌های ضروری به صفر برسد و در آینده نیز فردی در نوبت‌دهی وام منتظر نماند.

وی درباره مجتمع اقتصادی اظهار داشت: از آنجایی که منافع این مجتمع شرعا و قانونا باید برای مددجویان باشد، این مجتمع باید مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و سپس احداث شود، البته با توجه به این که 4 هکتار اراضی مربوطه برای ساخت مجتمع از ارزش افزوده بالایی برخوردار است، در صورت فروش این اراضی مبالغ از شهرستان خارج نخواهد شد و به نفع مددجویان استفاده می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت :شاخص استان نسبت به کشور پایین است و شهرستان گنبدکاووس نباید از شاخص استان عقب بماند و امیدواریم به همت شما و عزم و اراده و استفاده از ظرفیت استاندار، ائمه جمعه و بخشداران شاخص‌ها بهبود یافته و مشکلات حل شود.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو