شناسه: 2727

29 اردیبهشت 1403 19:02

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

رئیس فنی و حرفه‌ای گنبدکاووس:  آموزش رشته‌های مهارتی در گنبدکاووس به بخش خصوصی واگذار می‌شود

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای شهرستان گنبدکاووس گفت: در حال حاضر ۶۱ آموزشگاه خصوصی در این شهرستان فعال است و براساس قانون آموزش رشته‌های مهارتی در گنبدکاووس به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

به گزارش قابوس نامه به نقل از تسنیم، یحیی عباسی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه آموزشگاه طلا و جواهرسازی شرق استان در گنبدکاووس اظهار داشت: نخستین آموزشگاه طلا و جواهرسازی در راستای اقتصاد مقاومتی و اشتغالزائی جوانان با هزینه بسیار اندک با حضور مسئولان شهرستان گنبدکاووس در این شهرستان افتتاح شد.

وی افزود: در حال حاضر 61 آموزشگاه خصوصی این شهرستان است و ما بنا داریم براساس قانون بسیاری از رشته ها را به بخش خصوصی واگذار و بدنه دولت را کوچک کنیم.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای شهرستان گنبدکاووس ادامه داد: دانشجویان و جوانان می‌توانند با گذراندن 480 ساعت آموزش و با کمترین هزینه حدود 5 میلیون تومان اشتغالزائی شوند.

عباسی افزود: رشته‌هایی مانند طلا و جواهرسازی، فروشنده طلا و جواهرات، تراش سنگ‌های قیمتی، ریخته‌گری و آبکاری، در این آموزشگاه، آموزش داده می‌شود.

وی تصریح کرد: حدود 40 میلیون تومان برای افتتاح این آموزشگاه سرمایه‌گذاری شده و امیدواریم آموزشگاه دیگری مانند همین آموزشگاه تا پایان دهه فجر افتتاح شود.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: در گذشته جوانان برای آموزش این رشته به استان‌هایی مانند سمنان و تهران رفت و آمد می‌کردند که با افتتاح این آموزشگاه صرفه جو یی در وقت و هزینه شده و هنرجویان می‌توانند در کوچکترین فضا فعالیت خود را انجام دهند.

عباسی اولویت کاری خود را برای اقتصاد مقاومتی آموزش در نقاط محروم دهستان فجر نامید و گفت: افق ما این است که هر شهروند گنبدی یک مهارت کسب کند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر 61 آموزشگاه فعال در شهرستان وجود دارد که 50 آموزشگاه مختص بانوان است و آموزش‌هایی مانند اتومکانیک، جوشکاری، سردخانه خانگی و تجاری، پرورش قارچ و زنبورعسل، برق خودرو و غیره در مرکز دولتی و آموزش‌های آرایش و پیرایش زنان، فناوری اطلاعات، صنایع غذایی، صنایع بافت و غیره در آموزشگاه‌های آزاد ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو