شناسه: 2746

29 اردیبهشت 1403 20:55

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

وزیر بهداشت در گرگان:  بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان در گلستان برای اجرای طرح تحول سلامت هزینه شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در ۳ سال گذشته بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان در استان گلستان برای اجرای طرح تحول سلامت هزینه شده است.

به گزارش قابوس نامه به نقل از خبرگزاری تسنیم ، سید حسن قاضی‎زاده هاشمی امشب در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم استان گلستان اظهار داشت: طرح تحول سلامت مجموعه فعالیت‌های نظام بود و قول رئیس‌جمهور کاهش هزینه‌های مردم بود که در نظام تحول اجرائی شد.

وی افزود: در 3 سال گذشته بیش از 200 میلیارد تومان در استان گلستان برای اجرای طرح تحول هزینه شده و پرداختی مردم کاهش چشمگیری پیدا کرده و رضایتمندی مردم هم از نظام سلامت افزایش یافته است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: قبل از اجرای طرح تحول وضع دارو خیلی بد بود و خدمات بیمارستانی هم خوب نبود و بیش از 13 میلیون نفر نیاز به بیمه داشتند که این قانون هم 20 سال بلاتکلیف مانده بود؛ با اجرای طرح تحول 11 میلیون نفر بیمه شدند تا هزینه مردم کاهش یابد.

وی تصریح کرد: سهم پرداختی مردم در شهرها از 40 درصد به 6 درصد و در روستاها به 3 درصد رسید و 127 هزار تخت بیمارستانی هم احداث شد.

هاشمی تاکید کرد: طرح تحول خیلی کمک کرد و رضایتمندی مردم که مهم هم است، نیز نشان از موفقیت این طرح دارد اما این دلیل بر بدون مشکل بودن این طرح نیست. مثلا در همین گلستان قدمت تخت‌های بیمارستانی به 50سال می‌رسد که باید این مشکل حل شود.

وزیر بهداشت اظهار کرد: در قالب طرح، کارهای زیادی انجام شده و چند هزار مترمربع نوسازی در بیمارستان‌ها و خانه‌های بهداشت بیش از200 میلیاردتومان هزینه شده که بخش عمده‌ای از آن در بخش درمان بود و بخشی هم در حوزه زیرساخت بوده است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: در استان گلستان نیاز به 2 هزار تخت بستری است که برای اجرای شدن آنها نیاز به کمک مسئولان استانی و خیران حوزه سلامت داریم.

هاشمی درباره طرح‌های اجرا شده در استان گلستان گفت: امروز بیمارستان 96 تختخوابی بندرگز، 6 کلینیک تخصصی و فوق تخصصی، مراکز بهداشتی و درمانی و بخش دیالیز به بهره‌برداری رسید اما این استان نیاز به حمایت و توجه ویژه دارد که نیازمند همت استاندار فرمانداران، شهردارن و  رایزنی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی است.

وزیر بهداشت درباره تخت‌های بیمارستانی هم گفت: با کمک شهرداری‌ها و ماده 45 می‌توانیم کمک فراوانی به این بخش و توسعه بهداشتی و درمانی استان داشته باشیم و این امر که استان گلستان نیاز به بیمارستان دارد، باید مدنظر قرار گیرد اما نکته اساسی این است که روی آموزش و آگاهی مردم کار کنیم تا پیشگیری کنیم.

هاشمی با اشاره به توانمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: داشتن بیش از 260 هیئت علمی در این دانشگاه نشان از پیشرفت استان در این بخش است که باید حوزه پژوهش هم در این دانشگاه فعال‌تر شود و رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی در این دانشگاه راه‌اندازی شود. در کنار آن باید کار کنیم که مردم مناطقی مانند مراوه‌تپه و گنبدکاووس با ارتقاء خدمات در شهرستان‌های خود کمتر نیاز به مراجعه به مرکز استان داشته باشند.

وی درباره بخش بستری بیمارستان‌ها برای بیماران اعصاب و روان و سوختگی نیز اظهار کرد: در کشور 1000 تخت به بیماران اعصاب و روان اختصاص یافته و به طبع در استان گلستان هم این میران تنها 60 تخت است.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: ما 30 هزار پرستار را بازنشسته کردیم اما نیرویی جذب نشد و بار مسئولیت همکاران ما 2 برابر شد و در کنار آن 11میلیون بیمه شده که این هم افزایش بار بود، ولی افزایش در این بخش نداشتیم هر چند کارانه بیش از 2 برابر افزایش یافت اما مطالبات آن‌ها زیاد است که امیدواریم تا پایان سال بتوانیم مشکل را حل کنیم.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو