شناسه: 3475

29 اردیبهشت 1403 20:16

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

معاون هواشناسی گلستان:  گلستان روز طبیعت بارانی است/کاهش ۱۰ تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوا

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی گلستان گفت: با نفوذ سامانه بارشی و سرد از فردا به استان، آسمان گلستان در روز طبیعت بارانی و سرد است.

به گزارش قابوس نامه، محمدرضا رحمان‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار داشت: بررسی آخرین الگوهای پیش‌یابی حاکی از نفوذ جریانات سرد و مرطوب شمالی از اواسط روز جمعه یازدهم فروردین ماه به استان است که پیامد آن وزش شدید باد، رگبارهای پراکنده و افزایش ابر تا بعدازظهر روز شنبه در استان است.

وی افزود: از بعدازظهر روز شنبه به تدریج با تشدید جریانات سرد و مرطوب شمالی، بارش متناوب باران در مناطق مختلف استان، در ارتفاعات بارش پراکنده برف، احتمال رعدوبرق، کاهش دمای هوا بین 10 تا 12 درجه و در برخی مناطق تشکیل مه پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان گلستان تصریح کرد: این روند تا اواخر روز سه شنبه پانزدهم فروردین ماه در استان گلستان ادامه دارد.

رحمان‌نیا گفت: به علت شدت بارش باران در روز سیزدهم فروردین ماه روز طبیعت، آبگرفتگی برخی معابر عمومی و در ارتفاعات به علت بارش برف و پدیده مه، اختلال در ترددهای جاده‌ای مناطق کوهستانی پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هر گونه تغییر در الگوهای پیش‌یابی در روزهای آینده اطلاع‌رسانی می‌شود، افزود: در این مدت بیشینه سرعت باد در نزدیکی ساحل تا 45 و دور از ساحل تا 70 کیلومتر بر ساعت و ارتفاع موج تا 3 متر پیش‌بینی می‌شود و باید در این مدت برای فعالیت‌های صید و صیادی اقدامات ایمنی را درنظر داشت.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو