گروه : گفتگو /

شناسه: 3628

28 فروردین 1403 16:17

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های گلستان؛ اعتکاف؛ فرصت خودسازی و تفکر برای دانشجویان است

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های گلستان گفت: اعتکاف فرصت نیایش و تفکر فراهم می شود و انسان با انجام اعمال و عبادت خداوند، می تواند ذخیره معنوی مناسبی با خود همراه کند.

به گزارش قابوس نامه، حجت‌الاسلام حسنعلی مازندرانی در جمع معتکفین گنبدکاووس در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه به برکت خون شهدا و انقلاب اسلامی وضعیت اعتکاف بهتر شده است، افزود: امروز شاهد علاقه و عشق دانشجویان به اعتکاف و سه روز روزه داری هستیم و این حرکت را می توان بهترین فعالیت در مقابله با تبلیغات دشمن دانست.
وی در جمع معتکفین دانشجو گنبدکاووس با بیان اینکه دانشجویان سعی کنند این روزها را غنمیت شمرده و با خدای خود خلوت کنند، گفت: قدردان این فرصت باشید و بدانید هرکسی همچین توفیقی نصیبش نمی شود، این اعتکاف بر روی روح و جان انسان تاثیر می گذارد و باعث می شود انسان به اعمال خود بیاندیشد.
حجت الاسلام مازندرانی در ادامه به جایگاه بالای تفکر و خردورزی در ایام اعتکاف اشاره کرد و گفت: باید انسان در این فرصت ها رسالت خود را بشناسد و نقش خود را بداند.
وی با بیان اینکه یکی اعتکاف را می توان بهترین اوقات توبه و بازگشت دانست، افزود: این روزها حجت الاسلام مازندرانی آمار دانشجویان معتکف به صورت متمرکز را عدد تقریبی 750 نفر عنوان کرد و افزود: تعداد تقریبی 315 نفر دانشجو خواهران در دانشگاه منابع طبیعی و 60 نفر از دانشجو برادران نیز در بیت الحزن معتکف شدند.
وی با اشاره به اینکه در شهرستان علی آباد آمار تقریبی 230 نفر به صورت متمرکز در دو مسجد معتکف شده اند، گفت: در گنبدکاووس نیز تعداد 205 نفر از دانشجویان به صورت متمرکز متشکل از 120 خواهر و 85 برادر در این مراسم حضور دارند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان گلستان با بیان اینکه امسال در سه شهرستان گرگان، علی اباد کتول و گنبدکاووس اعتکاف به صورت متمرکز برگزار می شود، گفت: دختران دانشجو در مسجد دانشگاه علوم کشاوری و پسران در بیت الحزن و در علی آباد کتول نیز دختران دانشجو در مسجد دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان و پسران در مسجد صاحب الزمان(عج)، در گنبدکاووس نیز نیز دختران دانشجو در مسجد حجتیه و پسران دانشجو در مسجد صاحب الزمان(عج) معتکف می شوند.
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو