گروه : گفتگو / گفتگو /

شناسه: 400

10 فروردین 1403 19:03

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

خط و نشان سردار آزمون برای تیم سابقش

مهاجم تیم ملی فوتبال ایران گفت: روبین‌کازانی‌ها قبلاً خیلی به من لطف داشتند اما خیلی هم اذیتم کردند و من هم پاسخم را در بازی رودررو به آنها خواهم داد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از تسنیم، ستاره تیم ملی و ستاره تیم فوتبال روستوف؛ مهاجمی که بین هواداران هم محبوبیت بسیار زیادی دارد، همانطور که اگر در ترکیب تیم ملی ایران یا تیم باشگاهی اش باشد، تاثیر گذاری اش بسیار بالاست.

سردار آزمون که فصل گذشته با درخشش در ترکیب روستوف باعث حضور این تیم در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان اروپا شد، این بار در این مسابقات معتبر برای تیمش خوش درخشید تا روستوف با شکست اندرلخت راهی مرحله نهایی پلی‌آف شود. آزمون همانند سعید عزت‌اللهی که در بازی رفت دروازه اندرلخت را باز کرد، توانست در لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کند تا روستوف با درخشش بازیکنان ایرانی‌اش به این موفقیت تاریخی برسد. حالا روستوفی‌ها منتظر قرعه‌کشی مرحله نهایی پلی‌آف هستند و سردار آزمون دیدار احتمالی با منچسترسیتی و رویارویی با پپ گواردیولا را رویایی می‌داند.

سردار آزمون در خصوص گلزنی و درخشش در بازی اندرلخت، رویارویی احتمالی با منچسترسیتی و گواردیولا، وضعیت روستوف، تیم ملی و دیدار با قطر، ملاقات با رئیس جمهور، اضافه شدن جواد نکونام به کادر فنی تیم ملی، مشکلی که برای او در قرارداد با روبین کازان به وجود آمده بود و سایر مسائل صحبت کرده است. مشروح گفت‌وگو با آزمون را در ادامه بخوانید:

* از برتری مقابل اندرلخت صحبت کن. در این دیدار یک گل زدی و کار بزرگی انجام دادی.

برد خیلی خوبی برای ما بود و بازی بزرگی بود که توانستیم اندرلخت را در زمین خودش شکست بدهیم و به مرحله بعدی برسیم. اندرلخت تیمی بسیار خوب و با تجربه بود اما ما با دستورات تاکتیکی قربان بردیف که در زمین اجرا کردیم، توانستیم این تیم خوب را حذف کرده و پیروز میدان باشیم.

* گلی که زدی یک گل اروپایی بود. مهاجمان کمی از ایران می‎توانند اینگونه تک ضرب توپ را جلو برده و تک ضرب گل بزنند. این مدل گل زدن‎ها آن هم در چنین دیدارهای بزرگی، چقدر در آینده ورزشی‎ات موثر است؟

گلی که من زدم، روی یکی از تاکتیک‌های تمرین شده بود که بارها آن را در تمرینات انجام داده بودیم. روی این مدل گل زدن خیلی کار کرده بودیم و مربی‌مان گفته بود که این مدل گل زدن مشکل است اما چاره‌ساز خواهد بود. با این وجود فکر می‌کنم من چندان کار خاصی انجام ندادم، بلکه پاس گلی که به من رسید، بسیار عالی بود. پاس گلی که هم‌تیمی‌ام به من داد، استثنایی بود و انتظار چنین پاسی را نداشتم. او بسیار باهوش بود که اینگونه پاس داد و من هم تنها کاری که می‌توانستم انجام بدهم، گلزنی بود.

* 10 دقیقه بعد از گلزنی تعویض شدی و بردیف پس از بازی اعلام کرد به ناچار و به دلیل مصدومیت تو را تعویض کرده است. آیا مصدومیتت جدی است؟

شرایطم خوشبختانه خوب است و یک مصدومیت جزئی از ناحیه مچ پا بود که عصر دیروز هم در کلینیک باشگاه حاضر شدم تا پزشکان پای من را معاینه کنند. مشکل خاصی نیست و ان‌شاالله به بازی بعدی می‌رسم.

* در مرحله بعدی باید با یکی از تیم‌های منچسترسیتی، پورتوی پرتغال، ویا‌رئال اسپانیا، بورسیا مونشن‌گلادباخ آلمان و یا آژاکس آمستردام هلند بازی کنید. تمامی این تیم‎ها بزرگ هستند و کار شما سخت خواهد بود؛ اما شما در این مرحله هم تیم بزرگی مثل اندرلخت را حذف کردید. با این حال تمایل دارید مقابل کدام یکی از این تیم‎ها بازی کنید؟

ما از هیچ تیمی نمی‌ترسیم و فرقی ندارد با چه تیمی روبه‌رو شویم. فقط کار خودمان را انجام می‌دهیم، همان‌طور که از اندرلخت ترسی نداشتیم و توانستیم این تیم را حذف کنیم. اکنون هم فرقی ندارد با چه قرعه‌ای رو‌به‌رو شویم و سعی خواهیم کرد در مرحله بعد هم موفق شده و به مرحله گروهی صعود کنیم.

* رویارویی احتمالی با تیم گواردیولا جذاب به نظر می‎رسد.

درست است، رویارویی با گواردیولا جذاب است اما بیشتر با تیم او سر و کار داریم که اگر اینطور شود، یک دیدار رویایی خواهد بود. البته قربان بردیف که اکنون سرمربی ما است، قبلاً در روبین‌کازان مقابل گواردیولا و در نیوکمپ برابر بارسلونا بازی کرده و این مربی و تیمش را در خانه خودش شکست داده است. امیدوارم اگر این‌بار هم تیم‌های بردیف و گواردیولا با یکدیگر روبه‌رو شوند، مربی ما موفق باشد.

*‌ این بار بردیف علاوه بر داشتن تجربه شکست گواردیولا، دو ستاره ایرانی هم در ترکیب تیمش دارد که در دو بازی رفت و برگشت مقابل اندرلخت مردم ایران و هواداران تیم روستوف را شاد کردند. حضور تو و سعید در روستوف خیلی موثر بوده است. با وجود اینکه روستوف یک تیم خوب است اما قبول داری که در این چند بازی اخیر شما دو نفر ستاره‎های تیم‎تان بودید؟

تیم ما خیلی خوب است، نه تنها من و فقط سعید بلکه ما در روستوف جوان های خوبی داریم. ما هم بیشترین تلاش خود را برای موفقیت روستوف به کار می‌گیریم. واقعاً تیمی خوب و با غیرت داریم که همه بازیکنان از تمام وجودشان مایه می‌گذارند و کار می‌کنند که امیدوارم همیشه همینطور باشد.

* شما حتی از این مرحله هم عبور نکنید، کاری تاریخی با روستوف کردید. با این حال به لیگ اروپا خواهید رفت و آنجا هم فرصت درخشش خواهید داشت. فکر می‎کنید بازی در چمپیونز لیگ یا یورو لیگ در آینده ورزشی‎ات و انتقال به تیم‎های بزرگ اروپایی موثر است؟

گلزنی در لیگ قهرمانان خیلی شیرین است، اما این گل هم با زحمت و تلاش همه بازیکنان به ثمر رسید. مقابل اندرلخت خیلی خوب بازی کردیم و مهمتر از همه چیز، پیروزی در این بازی بود که آن را به دست آوردیم.
* فکر می‎کنید روستوف در این فصل چه نتایجی را کسب می‎کند؟

امیدوارم تیم روستوف علاوه بر مشکلاتی که دارد، بتواند مانند فصل گذشته در لیگ روسیه بدرخشد. ما فقط با قلبمان برای روستوف بازی می کنیم و مشکلات زیادی اینجا وجود دارد اما به خاطر موفقیت تیم فقط به این مسائل توجه داریم و سخت کار می کنیم تا شرمنده هواداران نشویم.

* بازی با قطر را پیش رو داریم که بارها برای این دیدار لحظه شماری کرده‎ای. قطعا شروع کار اهمیت خیلی زیادی خواهد داشت.

صد درصد همین طور است. من هم برای بازی با قطر لحظه شماری می‌کنم. نه تنها فقط من، بلکه همه بازیکنان تیم ملی منتظر شروع مسابقات انتخابی جام جهانی و بازی اول با قطر هستند. قول می دهم در این مسابقات و در شروع دیدارها که بازی با قطر است، بهترین بازی خود را انجام بدهیم.

* قرار است دیداری با رئیس جمهور داشته باشی. آیا از روحانی درخواست می‎کنی که به اردوی تیم ملی فوتبال هم بیاید؟

مطمئن هستم حتی اگر خودم هم چیزی نگویم، آقای روحانی حتماً سر تمرینات تیم ملی حاضر خواهد شد تا به ما بازیکنان و کادر فنی تیم ملی روحیه بدهد. خوشبختانه یک رئیس جمهور ورزشی و به خصوص فوتبالی داریم و آقای روحانی آنقدر فوتبالی است و دلش برای تیم ملی می‌سوزد که حدی ندارد. امیدوارم او با حضور در ترمین تیم ملی به ما روحیه بدهد و حتی امیدوارم رئیس جمهور در بازی با قطر به ورزشگاه بیاید.

* امیدواری برای موفقیت تیم ملی در بازی‎های پیش رو با حضور بازیکنان جوان و با استعداد زیاد شده است. نظر در این باره چیست؟

به نظرم کارلوس کی روش کار خیلی خوبی کرد که با تغییر نسل در تیم ملی، بازیکنان جوان را به ترکیب اضافه کرد تا خون تازه‌ای به رگ‌های تیم ملی فوتبال ایران تزریق شود. این مسئله هم باعث ایجاد انگیزه در تیم ملی شد و هم اینکه تیم ملی پرانرژی‌تر شد.

* جواد نکونام هم به کادر فنی تیم ملی اضافه خواهد شد. این موضوع چقدر می‎تواند به آینده تیم ملی کمک کند؟

حضور آقا جواد (نکونام) در کادر فنی تیم ملی خیلی خوب است. امیدوارم او بتواند مانند دوران بازی ای به تیم ملی کمک کند و من هم به شخصه از صمیم قلب از این اتفاق خوشحالم. امیدوارم نکونام در اولین تجربه مربیگری‌اش هم موفق باشد و هم به تیم ملی کمک کند.

*‌ در اینستاگرام به مرز یک میلیون تعقیب کننده رسیدی. اولین بازیکن تیم ملی هستید که این همه تعقیب کننده دارد. این در حالی است که در دو تیم سرخ‎آبی پایتخت هم بازی نکردی.این موضوع مسئله مسئولیت اجتماعی شما را سنگین‎تر نمی‎کند؟

مردم خیلی به من لطف دارند و دست آنها درد نکند. جز تشکر کردن چیزی نمی‌توانم بگویم و امیدوارم با گلزنی برای تیم ملی بتوانم آنها را خوشحال کنم.

* درباره ماجرای روبین کازان و روستوف و داستان‎های به وجود آمده در این خصوص صحبت کن.

من از روبین‌کازان جدا شدم و کارهایم کاملاً قانونی انجام شد. روبین‌کازانی‌ها قبلاً خیلی به من لطف داشتند اما خیلی هم اذیتم کردند. حتی همین الان هم که از این تیم قانونی جدا شدم، بی‌خودی چیزهایی را در رسانه ها عنوان می کنند تا حاشیه درست کنند. من هم پاسخم را در بازی روستوف-روبین کازان به آنها خواهم داد.

نویسنده :

نظرات
آرشیو