گروه : اقتصادی /

شناسه: 4083

10 فروردین 1403 16:40

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

رئیس انجمن سیب زمینی‌کاران گلستان:  بیش از ۱۳۵ هزار تن سیب‌زمینی در استان گلستان تولید می‌شود

رئیس انجمن سیب زمینی‌کاران گلستان گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۳۵هزار تن سیب زمینی در استان تولید شود.

به گزارش قابوس نامه به نقل از تسنیم از گرگان، رمضان مقصودلو ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز برداشت سیب‌زمینی در استان اظهار داشت: کشاورزان گلستانی که بیشتر در شهرستان گرگان سیب‌زمینی کشت می‌کنند امسال در بیش از 4 هزار و 900 هکتار از زمین‌های خود سیب‌زمینی کشت کردند.

وی تاکید کرد: با توجه به بارش‌های مناسب، رسیدگی خوب کشاورزان، بذر خوب و مناسبی که در اختیار کشاورزان قرار گرفته، پیش‌بینی می‌شود بیش از 135 هزار هکتار سیب‌زمینی برداشت شود که نسبت به پارسال افزایش 20 درصدی خواهد داشت.

رئیس انجمن سیب‌زمینی‌کاران گلستان تصریح کرد: در هر هکتار کشاورزان سیب‌زمینی کار میانگین 40 تا 50 تن برداشت می‌کنند که با توجه به کیفیت خوب محصول گلستان به استان‌های دیگر کشور از جمله تهران، آذربایجان‌های غربی و شرقی و اصفهان  صادر می‌شوند.

مقصودلو افزود: کشورهای آسیای میانه ترکمنستان، روسیه، قزاقستان و روسیه پس از تامین نیاز داخلی مقصد سیب‌زمینی‌های استان گلستان است.

رئیس انجمن سیب‌زمینی‌کاران گلستان تاکید کرد: کشاورزان گلستانی حدود 2 ماه نیاز سیب‌زمینی کشور را تامین می‌کنند و در 3 نوع صنعتی، صادراتی و خانگی عرضه می‌شوند و متناسب با این نوع دسته‌بندی در سبد صادرات یا فرآوری یا مصرف خانگی قرار می‌گیرند.

مقصودلو اظهار کرد: امسال تاکنون قیمت سیب‌زمینی در بازار مناسب است و هر کیلوگرم بین 1300 تا1500 تومان به فروش می‌رسد و امیدواریم این قیمت پایدار بماند تا کشاورزان  دچار مشکل نشوند چون کارخانه‌های فرآوری در استان فعالیت چندانی ندارند و کشاورزان نمی‌توانند محصول را برای مدت طولانی در زمین نگهداری کنند.

رئیس انجمن سیب‌زمینی‌کاران گلستان تصریح کرد: کشاورزان گلستانی در ماه‌ها و در نقاط مختلف سیب‌زمینی کاشت و برداشت می‌کنند هم‌اکنون که در مناطق دشت در حال برداشت هستیم در مناطق سردسیری و کوهستانی مشغول کاشت سیب‌زمینی هستند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو