گروه : اقتصادی /

شناسه: 4085

10 فروردین 1403 14:09

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

معاون استاندار گلستان:  دبیرخانه دائمی اشتغال در استان گلستان راه‎اندازی می‎شود

معاون استاندار گلستان گفت: دبیرخانه دائمی اشتغال در استان گلستان از هفته آینده مستقر خواهد شد و فعالیت‌های اشتغال به شکل مستمر دنبال خواهد کرد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از تسنیم از گرگان، محمود ربیعی ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال استان گلستان اظهار داشت: جزء نخستین اولویت‎ها و موضوعات اساسی اقدامات دولتمردان در کشور اشتغال است و در این راستا عملکرد مدیران کشور با معیار اشتغال‎زایی در کشور ارزیابی خواهد شد.

وی تصریح کرد: در راستای بررسی وضعیت اشتغال استان گلستان کمیته پایش، رصد و ارزیابی در گلستان راه‎اندازی خواهد شد که با نشست چهره به چهره با محوریت برش استانی اقتصاد مقاومتی موضوع اشتغال را در استان پیگیری خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان افزود: ثبت اشتغال ایجاد شده در سامانه رصد باید مورد توجه قرار بگیرد و ما شاهد این هستیم برخی دستگاه‎ها مانند بسیج سازندگی، کمیته امداد، بنیاد شهید و امور ایثارگران و دستگاه‎های خدماتی اشتغال زیادی را در استان ایجاد کردند اما آماری از آنها در سامانه ثبت نشده است.

ربیعی به اجرای طرح کارورزی اشاره کرد و افزود: این طرح جزء طرح‎های ملی به شمار می‎رود و باید به اجرای این طرح اهتمام لازم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه  احکام شورای مهارت در استان گلستان صادر شده، افزود: فارغ‎التحصیلان دانشگاهی نیاز به مهارت‎آموزی دارند و دانشگاه جامع علمی و کاربردی و آموزش فنی و حرفه‎ای در این مسیر باید پرتلاش حاضر شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان تاکید کرد: 9.6 درصد میزان اشتغال در بخش فناوری اطلاعات قرار دارد که باید به آن بپردازیم.

ربیعی افزود: تانسبی بین فارغ التحصیلان دانشگاهی با نیاز جامعه وجود ندارد و بنابراین مهارت‎آموزی فارغ التحصیلان می‎تواند در گسترش اشتغال جامعه موثر باشد.

وی تاکید کرد: باید گزارش ماهانه‎ای از میزان اشتغال، میزان بیکاری و افرادی که اخراج می‎شوند از سوی اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان تهیه و در این جلسات ارائه شود.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان تاکید کرد: دبیرخانه دائمی اشتغال در استان گلستان از هفته آینده مستقر خواهد شد و فعالیت‌های اشتغال به شکل مستمر دنبال خواهد کرد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو