گروه : اقتصادی /

شناسه: 4086

10 فروردین 1403 00:28

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مدیرکل فنی و حرفه‎ای گلستان:  شورای مهارت در استان گلستان راه‎اندازی می‎شود

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‎ای گلستان از راه‎اندازی شورای مهارت در استان گلستان به منظور جلوگیری از اقدامات موازی آموزشی دستگاه‌های اجرایی خبر داد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از تسنیم از گرگان، ابوالفضل تیرانداز ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال استان گلستان اظهار داشت: در راستای جلوگیری از موازی‌کاری دستگاه‎های اجرایی در امر مهارت‎افزایی و حرفه‎آموزی شورای مهارت در استان گلستان راه‎اندازی می‎شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‎ای استان گلستان با بیان اینکه باید آموزش و مهارت‎افزایی در استان گلستان براساس سند آمایش استان دنبال شود، یادآور شد: با توجه به نیازهای روز دنیا و تکنولوژی باید روش‎های آموزشی ارتقاء پیدا کند.

تیرانداز بیان داشت: آموزش‎های مهارتی مبتنی بر سند آمایش استان، یکپارچه‎سازی تصمیم‎گیری در  امر آموزش‎های مهارتی و بهره‎وری نیروی انسانی از اهداف راه‎اندازی شورای مهارت در گلستان است.

وی با بیان اینکه طرح مهارت‎آموزی در محیط کار را دنبال می‎کنیم، یادآور شد: حفظ مشاغل سنتی و کاهش هزینه‎های جذب و به‌کارگیری نیروی فاقد مهارت از جمله اهداف به‌کارگیری مهارت‎آموز در محیط کار است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‎ای گلستان تاکید کرد: سهم آموزش در به‌کارگیری نیروی انسانی از موضوعاتی است که باید به آن توجه شود.

تیرانداز یادآور شد: با اجرای طرح بکارگیری مهارت آموز در محیط کار در صدد این هستیم که از ظرفیت بنگاه‎های اقتصادی در امر آموزش استفاده کنیم و همچنین با اجرای این طرح از تجربه کارفرمایان نیز بهرمند شویم.

وی یادآور شد: گروه 15 تا 22 سال برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده و مدت که برای این آموزش در نظر گرفتیم یکسال پیش‎بینی شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‎ای استان گلستان یادآور شد: با اجرای این طر کارفرما یا مربی مجوز این را ندارد که با جذب مهارت‎آموز افرادی که در کارگاه بیمه هستند را از کار اخراج کنند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو