گروه : اقتصادی /

شناسه: 4425

31 فروردین 1403 04:15

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مدیرکل غله گلستان: پرداخت ۸۰۰ میلیاردتومان طلب گندم‌کاران گلستانی/ کشاورزان بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان دیگر از دولت طلب دارند

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان گفت: تاکنون بیش از۸۰۰ میلیارد تومان از طلب گندم‌کاران گلستانی پرداخت شده است.

به گزارشبه نقل از گلستان ما ، حمیدرضا علی محمدی درباره میزان خرید گندم و پرداخت مطالبات کشاورزان اظهار داشت: تاکنون یک میلیون و 800 هزار تن گندم در استان گلستان خریداری شده که بیش از 800 میلیارد تومان وجه آن پرداخت شده است. کشاورزان گلستانی بیش از 600 میلیارد تومان دیگر بابت خرید تضمینی گندم از دولت طلب‌کار هستند که به مرور بر حسب زمان  ثبت در سامانه به آنها پرداخت می‌شود.

مدیرکل غله گلستان تاکید کرد: طلب کشاورزان تا تاریخ 20خرداد به صورت کامل پرداخت شده و بقیه هم به صورت پرداخت 50 درصدی پرداخت شده است.

علیمحمدی تصریح کرد: بیش از 20 مرکز خرید محصول گندم در استان گلستان فعال هستند و تا شهریور کار خرید تضمینی گندم را انجام می‌دهند. امسال گندم به قیمت تضمینی هر کیلوگرم هزار و 300 تومان خریداری می‎شود و پیش بینی می‎شود تا یک میلیون و 300 هزار تن گندم خریداری شود.

مدیرکل غله وشرکت خدمات بازرگانی گلستان افزود: استان گلستان رتبه دوم تولید گندم کشور را پس از استان خوزستان دارد و از نظر کیفی مرغوب‎ترین گندم کشور را دارد.

وی اظهار کرد: پارسال با خرید یک میلیون و 364 هزار تن گندم در گلستان توانستیم رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص دهیم و استان گلستان به صورت متوسط همه ساله حدود 10 درصد گندم مورد نیاز کشور را تأمین می‎کند.

مدیرکل غله وشرکت خدمات بازرگانی گلستان اظهار داشت: کشاورزان با صبر و حوصله محصول خود را به مراکز خرید مجاز تحویل دهند و از فروش محصول به سودجویان خودداری کنند تا وجه کامل مشخص شده و تضمینی را دریافت کند./تسنیم

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو