گروه : گفتگو /

شناسه: 4490

10 فروردین 1403 09:57

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان: 200 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای گلستان رتبه بندی می شوند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان گفت امسال 200 آموزشگاه از 320 آموزشگاههای آزاد استان گلستان رتبه بندی می شوند.

به گزارش قابوس نامه، ابوالفضل تیرانداز در حاشیۀ شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان گنبدکاووس، با اشاره به اینکه این طرح یکی از سه طرح اصلی فنی و حرفه ای در برنامه اقتصاد مقاومتی در سال جاریست به خبرنگاران  گفت: در این طرح آموزشگاهها بر اساس شاخص هایی چون ساختمان آموزشی، مدارک تحصیلی، و دوره های آموزشی طی شده از سوی صاحبان آموزشگاه، تعداد کارآموز و درصد اشتغال بعد از آموزش بررسی می شوند.
وی به ظرفیت خوب آموزشگاههای آزاد در گلستان اشاره کرد و گفت: درسال گذشته سه میلیون و 300 هزار نفر ساعت در آموزشگاههای غیردولتی به کارآموزان آموزش داده شده است.
تیرانداز مهارت آموزی در محیط واقعی و طرح کارورزی دانش آموختگان مراکز آموزش عالی را دو طرح دیگر این سازمان در راستای اقتصاد مقاومتی نام برد و تشریح کرد: در سال گذشته برای 580 بنگاه اقتصادی مجوز صادر شده است که طبق آمار اداره تعاون 400 نفر در این بنگاهها مشغول به فعالیت شده اند و امسال نیز درقالب طرح همکاری با بنگاه های اقتصادی در راستای  مهارت آموزی برای 1100 نفر در استان ایجاد شغل می شود.
وی ادامه داد: هر بنگاه اقتصادی می تواند سه نفر کار آموز را جذب کند و در مدت دورۀ آموزشی مسئولیت بیمۀ کار آموز بر عهدۀ دولت است و هیچ تعهد مالی متوجه بنگاه اقتصادی نیست.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان همچنین درباره سومین طرح این سازمان گفت: در طرح ملی کارورزی دانش آموختگان که سال گذشته به عنوان پایلوت در گلستان اجرا شد و امسال به عنوان طرح ملی اجرا می شود، فارغ التحصیلان گروه سنی 23 تا 32 سال که بیش از چهار سال از زمان دانش آموختگی آنان نگذشته باشد، می توانند  در این بنگاههای اقتصادی فعالیت کنند.
وی تشریح کرد: در این نگاه اقتصادی نیز معادل یک سوم حقوق کار به دانش آموختگان پرداخت می شود و مسئولیت بیمه نیز بر عهده بنگاه است.
وی گفت: دراین طرح که درسال گذشته به عنوان نمونه در استان گلستان اجرا شد و امسال به عنوان یک طرح ملی در همه استان ها اجرا می شود، دولت در مدت حضور دانش آموخته در بنگاه اقتصادی معادل یک سوم حداقل حقوق قانون کار را به فارغ التحصیل پرداخت می کند و بیمه مسئولیت آنان را نیز برعهده دارد.
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو