گروه : گفتگو / گفتگو /

شناسه: 461

04 اردیبهشت 1403 15:52

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

بیژن نوباوه: در بعد عملگرایی کاری برای رسانه ها در دولت انجام نشده است

نماینده سابق مردم تهران در مجلس درباره ارزیابی رویکرد دولت در بعد رسانه گفت: اگر بخواهیم از بعد کاریزماتیک و عملگرایی نگاهی به این حوزه داشته باشیم هم دولت گذشته و هم دولت فعلی آن چیزی که در ارتباط با رسانه ها بود را به انجام نرسانده اند.

به گزارش قابوس نامه، بیژن نوباوه تصریح کرد: مهمترین بحث طرح جامع رسانه ها بود که قرار بود دولت گذشته به مجلس بیاورد که در هشت سال این اتفاق نیفتاد و در شروع دولت جدید که با آقای انتظامی و آقای جنتی صحبت کردیم نیز آنها قول دوماهه دادند که علی رغم گذشت سه سال و نیم هنوز این طرح جامع که در آن هم حقوق رسانه ای ها و هم شهروندان دیده شده است ، به مجلس نیامده است.
وی ادامه داد: اگر اینطور به مسئله نگاه کنیم متاسفانه کار خاصی انجام نشده است و در دولت گذشته و دولت فعلی قول های زیادی در مورد مسائل معیشتی و اقتصادی و بیمه خبرنگاران داده شد اما هیچکدام انجام نشد.
بی توجهی به رسانه ای ها یا ترس از ثمره کار خبرنگاران
این خبرنگار با سابقه افزود: من فکر می کنم ما رسانه ای ها به نوعی مورد بی توجهی هستیم و یا عده ای ثمرۀکار ما را به نفع خودشان نمی بینند .
وی همچنین گفت: در نقاط دیگر دنیا خبرنگاران در قالب سندیکاها و اتحادیه های مختلف کار می کنند و حقوق می گیرند و چون این مسائل و این جریانات به اصطلاح اداری در کشور ما وجود ندارد توجه جدی به مسائل خبرنگاری نمی شود.
لاریجانی باید به تاریخ پاسخگو باشد
نوباوه همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما در مورد چرخش مواضع لاریجانی در جریان تصویب برجام گفت: آقای لاریجانی نقش عمده ای در تصویب 20 دقیقه ای برجام داشت و من فکر می کنم باید پاسخگوی تاریخ باشد.
بیژن نوباوه فاصله گرفتن لاریجانی از مواضع گذشته خود در تصویب برجام را مشهود دانست و افزود: من جز مخالفان برجام بودم و این مسئله را اعلام کردم که در آن بحث هایی که انجام شد قطعا کشور و  وزارت خارجه ضعف داشت و در برجام مسائل بسیار مختلفی به کشور تحمیل شد.
نماینده سابق مردم تهران در مجلس در مورد تصمیم برای حضور در انتخابات آتی نیز به خبرنگار قابوس نامه گفت: فعلا در دانشگاه مشغول هستم.
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو