گروه : اخبار استان /

شناسه: 4807

05 اردیبهشت 1403 21:14

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

کارشناس اداره کل راه و شهرسازی گلستان: گلستان ۱۲۰۰ هکتار سکونت گاه غیر رسمی دارد

گرگان- کارشناس اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت: گلستان یک هزار و ۲۰۰ هکتار سکونت گاه غیر رسمی دارد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از خبرگزاری مهر، محمد جهانی ظهر چهارشنبه در جلسه‌ای که در رابطه با ارتقای برنامه‌های فرهنگی گلستان در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه سکونت گاه‌های غیر رسمی تا مباحث مربوط به آن خاص نشود و اتفاق خاصی در آن منطقه رخ ندهد، مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه بر اساس شاخص‌های مشخصی سکونت‌گاه‌های غیررسمی و محدوده‌های آن مشخص می‌شود، افزود: تا زمانی که همکاری و مشارکت شهرداری و شورای شهر نباشد در بحث سکونت‌گاه‌های غیررسمی ما راه به جایی نخواهیم برد.

کارشناس اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت: گلستان یک هزار و ۲۰۰ هکتار سکونت‌گاه غیررسمی دارد که نزدیک به ۹۲ هزار نفر به شکل غیررسمی در آن سکونت دارند.

وی افزود: مجموعاً حدود ۱۰ درصد از شهرهای کشور بافت فرسوده و ۹ درصد سکونت‌گاه غیررسمی است و حدود ۱۹ تا ۲۰ درصد بافت نا به سامان داریم.

جهانی افزود: تراکم جمعیت در بافت‌های فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی بالا بوده و هر چه این تراکم بالاتر رود خطرپذیری آن هم بیشتر می‌شود.

کارشناس اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت: حدود ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های مرتبط با آسیب‌های اجتماعی به اداره کل راه و شهرسازی استان تعلق گرفته است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو