گروه : اقتصادی /

شناسه: 5016

01 اردیبهشت 1403 12:00

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

معاون راه‌آهن کشور مطرح کرد جابه‌جایی ۳ میلیون تن بار ترانزیتی در راه‌آهن کشور

معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه آهن جمهوری اسلامی کشور گفت: در سال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ تن بار ترانزیتی توسط ریل جابجا شد و امسال توانستیم این میزان را به ۳ میلیون تن برسانیم.

به گزارش قابوس نامه به نقل از تسنیم, ابراهیم محمدی ظهر امروز در حاشیه ورود نخستین قطار کانتینری چین به ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال گذشته یک میلیون و 200 تن بار ترانزیتی توسط ریل جابه‌جا شد و امسال توانستیم این میزان را به 3 میلیون تن برسانیم که 60 درصد رشد داشتیم و با این رشد, دستیبابی به 100 درصد جابه‌جایی ترانزیتی دور از انتظار نیست.

وی افزود: در 4 ماه گذشته مذاکرات سه جانبه و چهارجانبه با کشورهای مرتبط برای کریدور ریلی اینچه‌برون داشتیم و قرار شد نرخ قطار برای تردد بین 3 کشور قزاقستان, ترکمنستان و ایران تا مرز چین با نرخ مصوب باشد.

معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه آهن جمهوری اسلامی کشور افزود: کانتینرهای یخچال‌دار تعبیه شده تا محصولات کشاورزی از اصفهان برای صادرات به قزاقستان و ترکمنستان و روسیه از طریق کریدور ریلی بارگیری و فعال شود.

محمدی تصریح کرد: یکی از کریدورهای پروزن و ارزان قیمت کریدور ریلی شمال است که در مقایسه با حمل و نقل دریایی که 30 روز به طول می انجامد حائز توجه و تقدیر است.

معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه آهن جمهوری اسلامی کشور تاکید کرد: خبر خوش برای راه آهن شمال شرق 2 این است که 6 قطار دیگر تا پایان سال از این مسیر عبور خواهد کرد و در نظر داریم تا مسیر کاشان را نیز در این کریدور فعال کنیم.

محمدی گفت: این اتفاقات در سایه حمایت‌ها و همکاری‌های دستگاه‌های اجرایی و مسئولان خواهد افتاد و با ترانزیت‌ریلی علاوه بر اشتغال‌زایی, امنیت‌زایی و توسعه منطقه, سبب افزایش درآمد ناخالص و جایگزین شدن آن به جای درآمد نفتی خواهیم بود.

معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه آهن جمهوری اسلامی کشور اظهار کرد: یک تن جابجایی بار از شمال تا جنوب در کشور, معادل 40 فرانک سوئیس درآمدزایی خواهد داشت و این جابجایی ریلی معادل درآمد یک بشکه نفت برای ما خواهد بود.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو