گروه : اقتصادی /

شناسه: 6079

10 فروردین 1403 14:15

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

درقالب رونق تولید افزایش 200 هزار تنی تولیدات کشاورزی گلستان

معاون برنامه ریزی و اقتصادی سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: 200 هزار تن افزایش تولید صنایع تبدیلی کشاورزی در گلستان با راه اندازی 200 طرح متوقف شده و سرمایه گذاری ثابت در 100طرح جدید در قالب رونق تولید به دست آمد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از ایرنا، حسین کاویانی کتولی اظهار کرد: در راستای فعال شدن صنایع تبدیلی بخش کشاورزی و از محل اعتبارات رونق تولید طی سال های 95 و 96 این طرح ها با افزون بر 3هزار و 400میلیارد ریال راه اندازی شد.

به گفته وی؛ طرح های بهره مند از وام رونق تولید در بخش کشاورزی استان بیشتر صنایع تبدیلی و تکمیلی، ایجاد و توسعه کشتارگاه های صنعتی دام و طیور و طرح های مرتبط با مرغداری ها است.

وی افزود: با راه اندازی این طرح ها زمینه چهار هزار و 270 شغل در بخش کشاورزی استان فراهم شد که سه هزار و 170 شغل تثبیت شده و بقیه جدید است.

مهندس کاویانی افزود: پرداخت وام رونق تولید به بخش کشاورزی استان همچنان با حمایت دولت تدبیر و امید تداوم دارد و اکنون بیش از 450 طرح مصوب با اعتباری افزون بر چهار هزار و 700 میلیارد ریال به تصویب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان رسیده و به بانک های عامل از جمله کشاورزی، ملی و سپه معرفی شده است.

به گفته وی؛ در صورت اعطای وام به این تعداد طرح، ضمن اینکه بیش از 5 هزار شغل تثبیت و شغل جدید در بخش کشاورزی استان فراهم می شود، 250 هزار تن افزایش تولید محصولات را نیز خواهیم داشت.

در گلستان 253 واحد صنایع تبدیلی با ظرفیت سه میلیون تن فعال است.

طبق گزارش کاویانی اکنون تولید سالیانه بخش کشاورزی استان چهار میلیون و 500 هزارتن به ارزش 70 هزار میلیارد ریال است.

استان مرزی و شمالی گلستان یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد، اقتصاد اصلی ساکنان این خطه برپایه کشاورزی و دامپروری استوار است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو