شناسه: 6133

10 فروردین 1403 20:01

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

حملات پی در پی تروریست‌ها به گذرگاه ویژه خروج غیرنظامیان از غوطه شرقی

گروه‌های تروریستی برای سومین روز پیاپی، گذرگاه ویژه خروج غیرنظامیان از غوطه شرقی را هدف قرار دادند.

به گزارش قابوس نامه به نقل از  گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، به نقل از شبکه خبری الاخباریه سوریه، گروه‌های تروریستی برای سومین روز پیاپی، گذرگاه ویژه خروج غیرنظامیان از غوطه شرقی را هدف قرار دادند.

خبرنگار الاخباریه در ریف دمشق گفت: برای استقبال از غیرنظامیانی که می‌خواهند از طریق گذرگاه از غوطه شرقی خارج شوند، همه تدابیر اتخاذ شده و وسایل مورد نیاز فراهم شده است.

همچنین ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه روز چهارشنبه با اشاره به اظهارات اخیر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه درباره تخلیه غیرنظامیان از منطقه غوطه شرقی سوریه گفت: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه حدود یک ماه قبل تخلیه غیرنظامیان را از غوطه شرقی خواستار شد.

وی گفت: «این گروه قرار بود نخست به ترکیه منتقل شوند، اما بعدا اطلاع یافتیم که آن‌ها به جنوب دمشق منتقل شده‌اند. این گروه حدود یک هفته قبل پس از آن که درخواست رئیس جمهور ترکیه مطرح شد، خروج از منطقه را آغاز کردند.»

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه همچنین گفت: این موضوع بار دیگر حدود ۱۰ روز قبل مطرح شد و ترکیه آماده پذیرش غیرنظامیانی است که نیازمند دریافت کمک‌های پزشکی و درمانی هستند.

اظهارات این مقام ترکیه پس از آن مطرح شده است که رئیس جمهور روسیه اعلام کرد تروریست‌ها در غوطه شرقی در یک روز حدود ۵۰ تا ۸۰ بار دمشق را گلوله باران کردند و روسیه به دنبال راه حل سیاسی در سوریه است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو