شناسه: 6198

10 فروردین 1403 00:04

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

در آستانه سفر «لودریان» به تهران؛ وزارت خارجه فرانسه: موشک‌های بالستیک ایران عامل نگرانی شدید پاریس است

وزارت خارجه فرانسه، موشک‌های بالستیک ایران را عامل نگرانی شدید این کشور و متحدانش اعلام کرد

به گزارش قابوس نامه به نقل از گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، وزارت خارجه فرانسه اعلام كرد: موشك‌های بالستیك ایران عامل نگرانی شدید فرانسه و متحدانش است. برنامه موشکی ایران با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل سازگار نیست و عامل بی‌ثباتی در منطقه است!

وزارت خارجه فرانسه تاکید کرد مصمم است تا گفتگوهای صریح و مبتنی بر درخواست را با ایران پیگیری کند.

مقامات فرانسوی روز يکشنبه اعلام کردند اين کشور مصمم است تا توافق هسته‌ای ايران را حفظ کند و از همه طرفين می خواهد به تعهدات خود در اين خصوص پايبند بمانند.

در بیانیه وزارت خارجه فرانسه آمده است: فعالیت‌های منطقه‌ای ایران نیز پیامدهایی برای ثبات منطقه در پی داشته است. امیدواریم ایران کمک مثبتی به حل بحران‌های خاورمیانه کند.

گفتنی است «ژان ایو لودریان»، وزیر خارجه فرانسه در صدر هیاتی امروز (یکشنبه) به ایران سفر می‌کند.

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه فرانسه، ژان ایو لودریان مذاکرات و ملاقات خود را با مقامات ایران دوشنبه ۵ مارس در تهران انجام می‌دهد. وزیر خارجه فرانسه قرار است علاوه بر دیدار و گفتگو با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود با حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان نیز دیدار کند.

چندی پیش، لودریان پس از دیدار با همتای آمریکایی خود در واشنگتن اعلام کرد در سفر به تهران سه موضوع توافق هسته‌ای، موشک‌های بالستیک و نقش منطقه‌ای ایران را در دستور کار خواهد داشت.

از طرفی، رسانه‌های فرانسوی نیز طی چند روز گذشته با پخش گزارش‌هایی درباره سفر لودریان به ایران مهمترین موضوع و دستور کار این سفر را فراهم آوردن مقدمات سفر امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه به ایران عنوان می‌کنند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو