گروه : اقتصادی /

شناسه: 6255

30 فروردین 1403 11:31

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

نباید به بهانه برخی از مسائل زیست‎محیطی پروژه‎های بزرگ گلستان را تعطیل کنیم

استاندار گلستان با بیان اینکه نباید به بهانه برخی از مسائل زیست‎محیطی پروژه‎های بزرگ استان را تعطیل کنیم، گفت: نباید اجازه بدهیم که حقوق مردم در حوزه اقتصاد پایمال شود.

به گزارش قابوس نامه به نقل از گلستان ما؛ سید مناف هاشمی در آیین تحلیف و جشن استقلال کانون وکلای استان گلستان اظهار داشت: مراسم امروز جشن استقلال است و تلاش باید کرد از مناسبت‎ها در جایگاه خود استفاده کنیم.

وی به چالش‎ها و مشکلات جامعه اشاره کرد و گفت: نباید به علت وجود مشکلات در جامعه، خدمات بزرگی که در انقلاب اتفاق افتاده را نادیده بگیریم و ما کشوری بودیم که با انقلاب اسلامی و مبارزه با حکومت ستم‎شاهی توانستیم به حقوق خود برسیم.

هاشمی یادآور شد: یکی از اقدام‎هایی که وکلا انجام می‎دهند بیان مشکلات است و توسعه بسیاری از کشورها در حوزه حقوق بشر است و حقوق شهروندی یکی از حقایق واقعی بوده که در سال گذشته ابلاغ شد و در اصل قانون وجود داشت و می‎توانست در گذشته ابلاغ شود.

وی گفت: خیلی سخت است که حقوق مردم را در مسائل مختلف به گوششان برسانیم حقوقی که حس تعلق اجتماعی را به مردم بازمی‎گرداند و حس اعتماد را در جامعه بیان می‎کند.

استاندار گلستان با بیان اینکه اسم وکیل انسان را به یاد اعتماد می‎اندازد، تاکید کرد: زمانی که می‎خواهیم حقوق مردم را به گوش خودشان برسانیم عده‎ای مخالفت می‎کنند چرا که در این شرایط می‎توان به مردم ظلم کرد و با شناخت این قانون شرایط فردی و قومیتی کنار گذاشته شود و شایستگی‎ها مطرح می‌شود.

هاشمی گفت: حقوق شهروندی یکپارچه‎سازی را به گوش مردم می‎رساند و اجرای عدالت در عمل یکی از شعارهای اصلی آن است، عدالت آن است که شایستگان در جایگاه خود باشند و این موضوع در قانون شهروندی دیده شده است.

وی افزود: در 120 ماده حقوق شهروندی نکات مهمی مطرح شد و معرفی و جا انداختن حقوق شهروندی در دستگاه‎های اجرایی نیز سخت است چرا که بیشینه‎ای در آن حاکم شده و اصلاح آن سخت است.

استاندار گلستان با بیان اینکه اداره شایسته و حسن تدبیر، حق حیات و سلامت جامعه در حقوق شهروندی دیده شده، یادآور شد: یکی از ثمرات بودجه سال 1397 بیان این بودجه توسط رئیس جمهور بود و مردم باید بدانند که این بودجه در کجا مصرف می‎شود.

وی با بیان اینکه نباید به بهانه برخی از مسائل زیست‎محیطی پروژه‎های بزرگ استان را تعطیل کنیم، گفت: ما یک بعد را نگاه کردیم و نباید اجازه بدهیم که حقوق مردم در حوزه اقتصاد پایمال شود.

استاندار گلستان به حضور 30 هزار نفر افراد اتباع خارجی و اقوام مختلف که ادامه تحصیل نمی‎دهند اشاره کرد و گفت: قانون وکلات ما برای  سال 1331 است و ترس از آن وجود دارد که برخی از قوانین که به مجلس می‎رود چه تغییری پیدا می‎کند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو