گروه : اقتصادی /

شناسه: 6467

01 اردیبهشت 1403 00:47

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

بیش از ۱۲۰ هزار تن کلزا در استان گلستان تولید می‌شود

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان با اشاره به کشت ۶۰ هزار و ۸۰۰ هکتار کلزا و پیش‌بینی تولید بیش از۱۲۰ هزار تن، گفت: ۳۰ مرکز خرید کلزا در استان گلستان آماده خرید محصولات کشاورزان شده است.

به گزارش قابوس نامه به نقل از تسنیم، حمیدرضا علی‌محمدی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از آمادگی این شرکت برای خرید تضمینی دانه‌ی روغنی کلزای کشاورزان استان در فصل زراعی تازه خبر داد و اظهار داشت: 30 مرکز برای خرید دانه‌ روغنی کلزا  تجهیز و آماده‌سازی شده تا فصل خرید جاری با کیفیت بیشتر محصول کشاورزان خریداری شود.

وی افزود: سطح زیر کشت این محصول در گلستان60 هزار و 800 هکتار است و سازمان جهادکشاورزی پیش‌بینی کرده میزان تولید به بیش از120 هزار تن برسد. با توجه به دستورالعمل ابلاغی، تحویل و خرید دانه‌ روغنی از کشاورزان و با معرفی‌نامه‌ ممهور به مهر سازمان جهادکشاورزی انجام می‌شود.

علی‌محمدی خاطر نشان کرد: سال گذشته استان گلستان با خرید 50 هزار تن کلزا رتبه نخست خرید این محصول را در کشور کسب کرد. افزایش سطح زیرکشت دانه‌های روغنی پایداری غلات و تناوب کشت را به وجود می‌آورد و مواد مورد نیاز را برای غنی‌سازی خاک به‌وجود می‌آورد.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان تاکید کرد: امیدواریم با قیمت مناسب و خرید تضمینی، تولید بیشتر سطح زیر کشت دانه‌های روغنی دراستان افزایش یابد تا به مرحله خودکفایی برسیم.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو