گروه : سیاسی /

شناسه: 6819

31 اردیبهشت 1403 01:52

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

تایمز: اسرائیل اسناد ادعایی خود درباره برنامه هسته‌ای ایران را در اختیار کشورهای اروپایی قرار داد

روزنامه انگلیسی تایمز مدعی شد نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اسناد ادعایی خود درباره برنامه‌ هسته‌ای ایران را در اختیار انگلیس، آلمان و فرانسه قرار داده است.

به گزارش قابوس نامه به نقل از گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه انگلیسی تایمز مدعی شد بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که امروز در تلاش برای ترغیب کشورهای اروپایی به خروج از برجام به اروپا سفر می‌کند، اسناد ادعایی خود درباره برنامه‌ هسته‌ای ایران را در اختیار انگلیس، آلمان و فرانسه قرار داده است.

به نوشته این روزنامه، زمانیکه نتانیاهو درباره اطلاعات سری آرشیو‌های هسته‌ای ایران ادعا‌هایی را مطرح کرد، باور بر این بود که رابطه این دو دشمن وارد مرحله جدیدی می‌شود. اما تهران و کشور‌های اروپایی امضاکننده توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران در آن زمان سکوت کردند و اظهارات نتانیاهو را تکراری و از مُد افتاده عنوان کردند.

نتانیاهو در ژانویه گذشته تلاش برای انتشار برخی از این اسناد که گفته می‌شود از یک انبار در تهران دزدیده شده‌اند را آغاز کرد. او که قرار است امروز به آلمان و پس از آن به فرانسه و انگلیس سفر کند، قصد دارد از این مدارک برای ورود به مشاجره‌های دولت آمریکا و کشور‌های اروپایی استفاده کند.

به نوشته تایمز، پیام نتانیاهو این است: توافق هسته‌ای ایران که دولت سابق آمریکا (باراک اوباما) آن را تحسین می‌کرد براساس اطلاعات ناکافی و خوش‌بینی بیش از حد بنا شده است و حفظ آن به ایران زمان می‌دهد تا به طور پنهانی برای ساخت یک بمب آماده شود.

نتانیاهو سعی دارد در این سفر، کشور‌های اروپایی را متقاعد کند که دیدگاه آن‌ها درباره اینکه ایران هرگز توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ را نقض نکرده است، قابل دفاع نیست.

گفتنی است نتانیاهو حدود یک ماه پیش در یک نمایش زنده تلویزیونی که از سوی بسیاری از رسانه‌ها و شخصیت‌های بین‌المللی مورد تمسخر قرار گرفت، مدعی شد سازمان جاسوسی موساد اسنادی را درباره برنامه هسته‌ای ایران به دست آورده است که نشان می‌دهد این کشور به دنبال دستیابی به تسلیحات هسته‌ای است.

تایمز مدعی است یکی از این اسناد ادعایی که به رویت این روزنامه رسیده، مسئولیت تولید اورانیوم غنی‌شده در حد سلاح اتمی را به گردن وزارت دفاع ایران می‌اندازد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو