شناسه: 702

07 اردیبهشت 1403 02:45

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

کارآفرین نمونه ترکمن: فرش ترکمن را در قلب واشنگتن در زمان تحریم فروختم/ فرشبافی راهی برای رسیدن به عرش یا زنده ماندن بر روی فرش زمین

یک بانوی کارآفرین نمونه ترکمن با اشاره به اینکه تحریم هیچگاه مانع فعالیت و انگیزه‌ام نشد، گفت: فرش ترکمن را در قلب واشنگتن در زمان تحریم فروختم.

به گزارش قابوس نامه به نقل از فارس، قربان تاج‌ پوری صبح امروز در همایش توسعه اقتصادی روستاها که با حضور وزیر کشور در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: روستاهایی که در آنجا کار می‌کنم تا فعالیت خود را گسترش دهم جزو روستاهای دورافتاده است.

وی خطاب به شورائیان شهر و روستا بر لزوم تقویت توانمندی‌های روستاها تاکید و تصریح کرد: نباید منتظر کسی باشید که به سراغ‌تان بیاید بلکه باید خودتان توانمندی روستاهایتان را تقویت کنید.

قالی، قلب بیننده را تسخیر می‌کند

مدیرعامل شرکت تولیدی و صادرات فرش و صنایع دستی سولماز آق‌قلا گفت: قالی، قلب بیننده را تسخیر می‌کند.

پوری با اشاره به اینکه به عنوان تنها کاندیدای زن ترکمن در دوره نخست شورای شهر با مخالفت آقایان ترکمن رأی آورده است، ابراز کرد: هیچ چیز مانع خدمت کردن بنده نشد.

وی با بیان اینکه بنده در 42 رشته هنری فعالیت دارم، گفت: در 10 رشته تخصصی کار می‌کنم هشت سال کارشناس امور جهاد بودم و در سال 1378 شرکت تولیدی صنایع سولماز را راه‌اندازی کردم و اکنون در 95 روستا از بندرگز و مراوه‌تپه گرفته تا جرگلان و معلمان در جاده جندق مشغول فعالیت هستم.

این بانوی کارآفرین ترکمن معتقد است حق دادنی نیست و گرفتنی است، گفت: ما خودمان با تن سالم باید کارهایمان را رونق دهیم و هیچ انتظاری از کسی نداشته باشیم.

پوری با اشاره به اینکه در روستاها به دنبال ترویج هنر خودم نیستم، بیان کرد: در روستاها کار جدید خلق نمی‌کنم بلکه ظرفیت روستاها را تقویت می‌کنم.

لباس سنتی علی‌آبادکتول را در نمایشگاه هدایای مادرید فروختم

وی مدیریت فعالیت در روستا را مولفه موفقیت خود خواند و اظهار کرد: لباس سنتی علی‌آبادکتول را در نمایشگاه هدایای مادرید فروختم، گرچه صحبت از تحریم بود اما به این مسائل توجهی نداشتم و فرش ترکمن را در قلب واشنگتن و در زمان تحریم فروختم.

به گزارش خبرنگار فارس؛ این بانوی کارآفرین از سوی عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور به عنوان نماینده ایشان برای پیگیری مشکلات و رفع موانع فعالان این بخش انتخاب شد.

انتهای پیام

نویسنده :

نظرات
آرشیو