گروه : اقتصادی /

شناسه: 7243

10 فروردین 1403 10:11

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

۲۲۴ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی استان گلستان پرداخت شد

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان گلستان گفت: اکنون ۲۲۴ میلیارد تومان تسهیلات از طریق کارگروه تسهیل به واحدهای تولیدی پرداخت شده است.

به گزارش  قابوس نامه به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، حسینقلی قوانلو با ارائه گزارشی از آخرین روند پرداخت تسهیلات رونق تولید توسط بانک‌های استان اظهار داشت: تاکنون 224 میلیارد تومان تسهیلات از طریق کارگروه تسهیل به واحدهای تولیدی پرداخت شده و استان گلستان از این نظر رتبه دهم کشور را دارد.

وی افزود: در مجموع پرداخت تسهیلات از طریق بانک‌های عامل استان به واحدهای تولیدی 604 میلیارد تومان است که از این نظر نیز گلستان رتبه هشتم کشور را داراست و از میانگین کشوری بالاتر است.

استاندار گلستان هم در این جلسه با اشاره به ظرفیت همه بانک‌ها در استان، اظهار کرد: از آنجا که بخش قابل توجهی از منابع مالی استان در بانک‌های خصوصی قرار دارد به همین علت لازم است این بانک‌ها در زمینه ارائه تسهیلات رونق تولید فعال شوند.

سید مناف هاشمی ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و نیز جان‌باختگان تعدادی از هموطنان در سانحه دلخراش سقوط هواپیمای مسافربری تهران ـ یاسوج، تصریح کرد: خوشبختانه همراهی بانک‌ها در ارائه تسهیلات نوسازی و بازسازی با 28 میلیارد تومان به 13 واحد تولیدی که سبب رتبه چهارم استان در کشور شده که باید با توجه به ظرفیت کارخانه‌های فعال در استان این رقم افزایش یابد.

وی افزود: اگرچه در حال نزدیک شدن به روزهای پایانی سال هستیم اما کار و حمایت از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان استان باید با قوت صورت پذیرد.

استاندار گلستان یادآور شد: باید تا انتهای سال  3 کارگروه فرعی جهت بررسی پرونده‌های بزرگ گردشگری، صنعت و کشاورزی تشکیل شود و این پرونده‌ها را به صورت مجزا مورد بررسی قرار دهند.

در این جلسه مشکلات 4 واحد تولیدی بررسی و دستورات لازم برای رفع آن صادر شد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو