شناسه: 729

10 فروردین 1403 18:59

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مدیر عامل بانک مهر اقتصاد خبر داد: ایجاد 180 هزار شغل با تسهیلات اقتصاد مقاومتی بانک مهر اقتصاد

مدیر عامل بانک مهر اقتصاد گفت: با تسهیلات اقتصاد مقاومتی این بانک بیش از 180 هزار شغل در سراسر کشور ایجاد شده است.

به گزارش قابوس نامه؛ سید ضیاء ایمانی – مدیر عامل بانک – در این رابطه، گفت: این بانک در راستای سیاست های نظام و در چارچوب اجرایی شدن فرآیند اقتصاد مقاومتی از ابتدای سال 92 تا کنون با اعطای 90 هزار فقره وام قرض الحسنه و تسهیلات در قالب عقود اسلامی به ارزش 46 هزار میلیارد ریال, اعتبار به بخش های مختلف تولیدی و اقتصادی از جمله صنایع کوچک و تبدیلی پرداخت کرده و در ایجاد و تثبیت 180 هزار شغل، نقش بسیار ارزشمندی ایفا نمود و تلاش شده تا در سال جدید با تمام امکانات در جهت تحقق فرامین مقام معظم رهبری در خصوص اجرایی شدن فرایند اقتصاد مقاومتی گام های موثری برداریم.  

وی با اشاره به اقدامات این بانک برای حمایت از طرح های اقتصاد مقاومتی، افزود: بانک مهر اقتصاد در سه سال گذشته تعداد 89 هزار و 967 فقره وام قرض الحسنه و تسهیلات عقود اسلامی به ارزش 46 هزار میلیارد ریال به طرح های اقتصاد مقاومتی پرداخت کرده است.

مدیر عامل بانک مهر اقتصاد، پرورش مرغ بومی، ورمی کمپوست، قارچ، زنبور عسل، شتر مرغ، ماکیان، آبزیان، محصولات گلخانه ای، زعفران، کارگاه های صنایع دستی، داربستی نمودن باغات، دام سبک، دام سنگین، صنایع تبدیلی، کاشت گیاهان دارویی و تولید علوفه های هیدروپونیک را از عرصه های طرح های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: متقاضیان برای فعالیت در این عرصه ها می توانند با معرفی بسیج سازندگی از حداقل70 تا حداکثر 300 میلیون ریال تسهیلات بانک مهر اقتصاد استفاده کنند.

ایمانی با اشاره به اهمیت پیاده سازی محورهای 24 گانه اقتصاد مقاومتی، ابراز داشت: حرکت در مسیر اهداف و سیاست های اقتصاد مقاومتی تنها راه برون رفت کشور از مشکلات فعلی اقتصاد می باشد لذا بانک مهر اقتصاد در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" نامگذاری شده بیش از پیش تلاش دارد تا به سهم خود در تحقق این مهم سهیم باشد.

وی اظهار کرد: اجرایی شدن اهداف اقتصاد مقاومتی راه نجات اقتصاد می باشد و شبکه بانکی کشور با در اختیار داشتن ابزارهای پولی و مالی نقش بسیار مهمی در تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی بر عهده دارند.

ایمانی خاطر نشان کرد: رویکرد بانک مهر اقتصاد تقویت اقتصاد ملی و کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی است و این بانک با به کارگیری تمام  ظرفیت های خود تلاش خواهد کرد نقش موثری در اقتصاد کشور ایفا نماید.

وی حمایت از تولید و صنعت داخلی را رسالت اصلی بانک ها عنوان کرد و ابراز داشت: بانک ها و واحد های تولیدی دو بال اقتصاد و بستر ساز اقتصاد مقاومتی در کشور هستند و امیدواریم سیستم بانکی با همراهی بیشتر در این زمینه و با حمایت از تولید کنندگان و صنعتگران نقش موثری در رشد و شکوفایی اقتصاد کشور ایفا نماید.

مدیر عامل بانک مهر اقتصاد، خاطر نشان کرد: در راستای تحقق شعار سال 95 و تاکیدات مستمر مقام معظم رهبری مسئولیت سنگینی متوجه شبکه بانکی کشور بوده چرا که دست یابی به اقتصاد مقاوم و درون زا از اهمیت ویژه و حیاتی برای کشور برخوردار است و سیستم بانکی کشور به عنوان مهمترین ابزار اقتصادی و پولی باید نقش اساسی و بی بدیلی را ایفا نماید.

وی با بیان اینکه اجرای بانکداری اسلامی ارتباط مستقیم با اهداف اقتصاد مقاومتی دارد، تصریح کرد: چنانچه شبکه بانکی کشور در سیاست گذاری ها، طرح ریزی ها و توزیع منابع خود در راستای اهداف اقتصادی نظام حرکت کند، می تواند بستر ساز اقتصاد مقاومتی باشد.

وی به تشریح اقدامات مجموعه مهر در حوزه اجرا و استقرار بانکداری بدون ربا پرداخت و ابراز داشت: این بانک طی سال های گذشته با پرداخت ما به التفاوت سود قطعی و علی الحساب به سپرده گذاران، بازبینی آیین نامه ها و دستورالعمل ها و تطبیق آن با قوانین شرع مقدس، برگزاری دوره های آموزشی احکام فقهی بانکداری بدون ربا برای تمامی کارکنان و استفاده از رهنمود های علما و صاحب نظران این عرصه، گام های بزرگی در پیاده سازی بانکداری بدون ربا برداشته است.

ایمانی در پایان ابراز امیدواری کرد تا با مشارکت تمامی دست اندرکاران حوزه تولید، صنعت و اقتصاد، شاهد اجرایی شدن محورهای بیست و چهارگانه اقتصاد مقاومتی و به تبع آن خودکفایی، توسعه و شکوفایی روز افزون اقتصاد کشور باشیم./ روابط عمومی بانک مهر اقتصاد

انتهای پیام / 

نویسنده :

نظرات
آرشیو