شناسه: 9380

01 اردیبهشت 1403 05:01

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

طوفان آرامش شرق استان را بر هم زد

تند باد شرق گلستان به اراضی کشاورزی و زیرساختهای ۷ شهرستان شرقی استان خسارت زد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه ، مدیر کل مدیریت بحران گلستان با اعلام این خبر گفت : تند باد دیروز خسارات محدودی در بخشهای مسکونی و دامی و خسارات بیشتری به بخش های کشاورزی و زیر ساختها و تاسیسات شهرستان های علی آباد کتول، آزادشهر،رامیان،گنبد کاووس ،مینودشت ، گالیکش و کلاله داشت.

وی افزود: تند باد دیروز خسارت جانی نداشت و تنها دو خانم بر اثر افتادن شاخه درخت مجروح شدند که پس از مراجعه به بیمارستان یکی پس از درمان سرپای مرخص و دیگری پس از درمان صبح امروز از بیمارستان مرخص شد.

نور بخش داداشی، مدیر کل هواشناسی گلستان منشاء تند باد دیروز را سامانه زودگذر تابستانه با ابر های جوششی و بارش های نقطه ای دانست و افزود: این سامانه از استان خارج شده است .

وی افزود : بیشترین سرعت لحظه ای این تند باد دیروز ۱۰۴ کیلومتر بر ساعت در مینودشت ثبت شد.

نور بخش داداشی در ادامه تصریح کرد: رصد ابر های جوششی تابستانه نیاز به رادار هواشناسی دارد که یک یا دو ساعت قبل از تشکیل قابل رصد و اطلاع رسانی و هشدار به مردم است که ما به علت نداشتن این رادار درگلستان از تصاویر رادار بندر امیر آباد بهشهر استفاده کردیم.

وی از خرید سامانه رادار هواشناسی برای گلستان خبر داد و گفت : با خرید این سامانه مرحله نصب آن به احداث ساختمان در گنبد کاووس نیاز دارد تا کل مناطق استان را پوشش دهد و برای احداث آن پیمانکار انتخاب شده و در مرحله عقد قرار داد است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو