شناسه: 9390

31 فروردین 1403 01:04

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

رویکرد ریاست جدید دادگستری استان؛ تسامح در کار نیست؛ زمین خواران قلع و قمع می شوند

20 ویلا در روستای زیارت تخریب شد.100 ویلا دیگر در نوبت تخریب و 200 پرونده زمین خواری دیگر درحال رسیدگی است

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه ، از معارفه رییس جدید دادگستری گلستان تقریبا یک ماه می گذرد حیدر آسیابی که تقریبا همزمان با روی کارآمدن حجت الاسلام و المسلمین محسن اژه ای وارد دادگستری استان شد در این بازه زمانی کوتاه در کنار توجه ویژه به موضوع تولید به عنوان شعار سال به یکی از اصلی ترین چالش های قضایی استان گلستان یعنی زمین خواری نیز رسیدگی کرد.

روستای زیارت که به گفته ی استاندارگلستان روستایی با 500 سکنه اما 10 هزارواحد مسکونی است.جزو ثروت های ملی است  که اگر از آن مراقبت نشود تجربه تلخ لواسان و فیروزکوه و گردن حیران را تکرار خواهد کرد و این ثروت ملی به ثروت شخصی مبدل خواهد شد.

 پیش تر سیدحسینی ، دادستان عمومی گرگان با تاکید بر اینکه رویکرد ما پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در مراحل ابتدایی است، گفته بود: با دستور رئیس کل دادگستری استان گشت های پلیس انفال و دستگاه های مرتبط در حوزه انفال و منابع طبیعی فعال تر شده تا از تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیرمجاز در همان مراحل ابتدایی جلوگیری کنیم.

در چند روز گذشته 12 مورد ساخت و ساز غیرمجازدر توسکستان در منطقه معروف به باغ سرهنگ و 20 ویلا در منطقه کفتر خوسه زیارت تخریب شد که در مجموع 6 هکتار و پانصد متر مربع از اراضی رفع تصرف شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز گلستان گفت: 100حکم قطعی قلع و قمع دیگر هم در منطقه زیارت در نوبت اجراست و تا پایان سال به تدریج اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: 200 پرونده مربوط به ساخت و سازهای غیر قانونی این منطقه هم در دادگاه‌های استان در حال رسیدگی است که در صورت قطعی شدن حکم دادگاه، اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو