شناسه: 9411

10 اردیبهشت 1403 07:03

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

آیت الله رئیسی در جمع مردم سیستان و بلوچستان چه وعده هایی داد؟

رئیس جمهور در جمع مردم سیستان و بلوچستان : بنا داریم هر آنچه در سفرهای استانی مطرح می شود، پیگیری شده و مردم از نتایج آن مطلع شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه ؛ آیت الله رئیسی در سفر استانی خود به سیستان و بلوچستان با قرار دادن این سفر در لیست اولین سفر های استانی خود توجه ویژه ی دولت سیزدهم به امورات این استان را نشان داد.

پیشتر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در اولین دیدار خود با اعضای دولت سیزدهم بر لزوم تحقق و تعقیب وعده های دولت تاکید کرد تا آنجا که از دولت برای تحقق وعده ها خواستار تعیین روزشمار شدند.

در سفر رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان موضوعاتی مطرح شد و رئیس جمهور در جمع مردم شهر های مختلف استان بر اجرایی شدن خواسته های مردم تاکید کردند و وعده هایی برای پیشرفت و آبادانی سیستان و بلوچستان به مردم دادند.

ایشان در سفرشان به شهرستان زابل با بیان اینکه «گام‌های جدی برای رفع مشکل آب زابل برداشته می‌شود»افزودند: قبل از اینکه به استان سفر کنیم، با همکاران دولت نشست‌هایی برای بررسی راهکارهای رفع این مشکل داشتیم. چند راهکار و پیشنهاد مطرح شده که قرار است وزیر نیرو با همکاری مسئولین محلی و استاندار، دست به کار شده و برای رفع دغدغه مردم در رابطه با آب گام‌های جدی برداشته شود.

آیت الله رئیسی در ادامه در جمع عزاداران حضرت زین العابدین (ع) در شهرستان زابل با اشاره به  مشکلات رود هیرمند در افغانستان و مشکل کم آبی در سیستان و بلوچستان گفت: احیای حق‌آبه زابل را با دیپلماسی فعال، پیگیری خواهیم کرد.
ایشان در ادامه افزودند : در حال حاضر کاری که از وزیر نیرو و مسئولان منطقه ای انتظار داریم، لایروبی و رسوب زدایی برای انتقال آب به چاه نیمه ها است، قطعا برای اینکار اعتباری اختصاص خواهد یافت.


ایشان ضمن تاکید بر استفاده حداکثری از توان نیروگاه های بادی، گفت: ما در این استان مناطق خوبی برای نیروگاه های بادی داریم که باید به سراغ فعال کردن آن ها برویم؛ برای اتمام پروژه های نیمه تمام با کمک نهادهای انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی بنیاد برکت، بنیاد مستضعفان و... تلاش شود و قطعا میتوان با کمک تمام قوا همه پروژه های نیمه‌کاره را مدیریت کرد.

رئیس جمهور در ادامه به موضوع درخواست تاسیس دانشگاه علوم پزشکی در منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: این موضوع جزو مواردی است که در دستور کار پیگیری‌های سفر قرار خواهد گرفت.

همچنین از جمله مواردی که رئیس فوه مجریه به آن اشاره داشت موضوع گاز بود؛ وی در این باره وعده داد : مشعل گاز به زودی در سیستان روشن می شود
رئیس جمهور در بخشی از سفر خود به شهرستان زابل از منطقه کپرنشینان بازدید کرد و اظهار داشت: مسأله کپرنشینی در سیستان و بلوچستان باید تا پایان سال جاری سامان یابد

رئیس جمهور در ادامه سفر استانی خود به شهر چابهار رفت و با بیان اینکه سواحل مکران دروازه ورودی ایران به بسیاری از کشورهای دنیاست، تصریح کرد: سواحل مکران بسیار جایگاه حساس و مهمی دارد. باید ساز و کار و مرکزیت فعالی برای عمران و آبادی این منطقه وجود داشته باشد که مسئولیت این موضوع را به عهده بگیرد. در اسرع وقت سازمان عمران مکران فعال خواهد شد تا آبادانی هر چه بیشتر و اقتصاد دریا و گردشگری را فعال کند.

آیت الله رئیسی در ادامه سفر خود، به روستای ملاعلی در نقطه صفر مرزی رفت ؛ ایشان با اشاره به وضعیت بازارچه های مرزی اظهار کرد: بحث داد و ستد مرزی و فعال شدن بازارچه ها به صورت قانونی تسهیل می شود، باید بازارچه ها تجارت را در منطقه فعال کنند و اشتغال ایجاد شود و در پی این اتفاق به رونق اقتصادی کمک می شود.

همچنین رئیس جمهور در جمع مردم سیستان و بلوچستان تاکید کرد: بنا داریم هر آنچه در سفرهای استانی مطرح می شود، پیگیری شده و مردم از نتایج آن مطلع شوند.

از جمله اقداماتی که رئیس جمهور پیشتر نیز به آن اشاره کرده بود موضوع انتصاب استانداران ویژه برای مناطق محروم نظیر سیستان و بلوچستان بود؛ ایشان با اشاره دوباره به این موضوع در جمع مردم سیستان و بلوچستان افزودند: مقرر کرده‌ایم برای حل مشکلات استان‌های محروم، اختیارات و امتیازاتی به استاندار تفویض شود تا بتوان مشکلات این استان‌ها را با فوریت و سرعت بیشتری حل و فصل کرد و سیستان و بلوچستان جزو همین استان‌ها است.

انتهای پیام/








نویسنده :

نظرات
آرشیو