شناسه: 9472

10 فروردین 1403 14:49

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

امام جمعه گنبدکاووس: مبارزه با فساد باید به نفع محرومین انجام شود و نه سخت گیری بر محرومین/باید "نظارت مردم سالار" داشته باشیم/ریشه ی بسیاری از مشکلات بانک های خصوصی هستند/با اقدامات مجلس شاهد ریزش قیمت در بازار خودرو خواهیم بود

امام جمعه گنبدکاووس در نماز جمعه این هفته به تشریح نقشه ملی مبارزه با فساد پرداخت و از آخرین تحولات اقتصادی گفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه ؛ حجت الاسلام و المسلمین ترابی امام جمعه گنبدکاووس در خطبه ی عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته با اشاره به وعده ی اصلی رئیس جمهور مبنی بر پایان فساد اظهار داشت:  اصول دوازده گانه ابلاغی تحت عنوان "نقشه ملی پیشگیری و مقابله با فساد اداری و اقتصادی" از جانب ریاست جمهوری برای مبارزه با فساد صریح و شفاف است و مسئولان باید برای تحقق آن تلاش کنند.

وی  در ادامه به تشریح  چند اصل از این ابلاغ پرداخت و گفت : از میان این 12 اصل چند اصل دارای اولویت و صراحت است که اولین آن ها شفاف سازی امور و نیاز هاست تا کسی تقاضای اضافی نکند.دومین اصل، مدیریت تعارض منافع است تا در تصمیم گیری ها اشخاص ذی نفع دخیل نباشند تا منفعت شخص بر منفعت عموم پیشی گیرد.

خطیب جمعه گنبدکاووس با اشاره به مزیت های دولت الکترونیک اظهار کرد: تا زمانی که دولت الکترونیک تشکیل نشود بخشی از مشکلات به قوت خود باقی خواهد ماند. با الکترونیک شدن فرآیند ها و کاهش مراجعات حضوری دیگر خبری از رشوه نخواهد بود.

حجت السلام ترابی افزود: اشراف اطلاعاتی و نظارت بر امور و مسئولین از جمله اصول دیگر این نقشه ملی است که در امر نظارت ما باید "نظارت مردم سالار" داشته باشیم تا مردم در صورت رویت اشتباه و خطا واکنش نشان دهند.

امام جمعه گنبد کاووس با تاکید بر اولویت بندی درست در مبارزه با فساد گفت: در امر مبارزه با فساد اول باید به سراغ مفاسد کلان نظیر رانت و اختلاص و احتکار رفت؛ باید اول جلوی فرار های مالیاتی گرفته شود نه تخلفات کوچک و پیش پا افتاده. امر مبارزه با فساد باید به نفع محرومین انجام شود نه سخت گیری بر محرومین.

حجت السلام ترابی افزود: ریشه ی بسیاری از مفاسد در بانک های خصوصی است که با خلق پول از هر رباخواری پیشی میگیرند و با کارشناسی های دروغین به مصادره اموال مردم می پردازند.

امام جمعه ی گنبدکاووس درباره تحولات اقتصادی اخیر اظهار کرد : با روی کار آمدن دولت آقای رئیسی عطر تحولات جدید به مشام می رسد که کاهش 50 درصدی قیمت سیمان و کاهش قیمت میل گرد وآهن آلات از این قبیل است.

وی در ادامه اقدام مجلس مبنی بر تسهیل صدور مجوز را اقدامی بسیار مهم خواند و گفت: انحصارات موجب رانت می شود و این طرح با مقابله با انحصارات هم از رانت جلوگیری می کند و هم کسب و کار را تسهیل می کند.

حجت السلام ترابی از تلاش هایی برای ساماندهی بازار خودرو خبر داد و اظهار کرد: ان شا الله شاهد یک ریزش قیمت در بازار خودرو خواهیم بود که  آرامش روانی را به مردم در حوزه اقتصاد بازخواهد گرداند.

وی در پایان با اشاره به سفر آیت الله رئیسی به دوشنبه برای اجلاس شانگ های اظهار داشت : کشورهای عضو این اجلاس هم از نظر وسعت و هم از نظر جمعیت ظرفیت بزرگی برای کشورمان است به گونه ای که بیش از 330 میلیارد دلار گردش مالی فی ما بین اعضای این اجلاس است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو