شناسه: 9605

16 اردیبهشت 1403 16:42

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

در جلسه شورای فرهنگ عمومی گنبد چه گذشت؟

نبدکاووس - ایرنا - امام جمعه گنبدکاووس گفت: جهت‌گیری امور اجرایی از جمله در مسائل فرهنگی باید توجه به رویکردهای انقلابی و حذف تجمل‌گرایی باشد و تشریفات محوری میان مردم و مسوولان فاصله ایجاد خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه به نقل از ایرنا؛ حجت الاسلام محمود ترابی روز شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی گنبدکاووس اظهار داشت: عدالت محوری جزو اصول اساسی انقلابی‌گری است که باید شاخص برخورداری آن میان ساکنان همه مناطق تعریف شده و مطابق با آن برای حل مشکلات محلات تلاش کرد.

وی با تاکید بر نگاه عدالت محور برای توسعه شهری اظهارداشت: گسست فرهنگی در گنبدکاووس غیرقابل انکار است و از تاریخ کهن این دیار چیزی جز برج گنبد باقی نمانده که در این شرایط باید با اجرای برنامه‌های فرهنگی و نگاه عدالت محور به تمام نقاط شهر برای معرفی آداب و رسوم و فرهنگ کهن منطقه برنامه ریزی کرد.

امام جمعه گنبدکاووس همچنین الگوی درست از شادی و نشاط اجتماعی را خواستار شد و گفت: در حال حاضر برخی اقدامات ناهمگون با فرهنگ اسلامی - ایرانی به بهانه شادی برپایه توجه به غریزه، در جامعه ترویج می‌شود که نمونه آن پخش فیلم‌های کوتاه از شروع کلاس درس با حضور معلم چادری در حال رقص و یا اجرای برنامه‌ کمدی با کلمات غیر اخلاقی است.

شهردار گنبدکاووس نیز در این جلسه گفت که در دوره جدید مدیریت شهری به دنبال توسعه فرهنگی و اجتماعی نقاط گوناگون این شهر توجه ویژه خواهد شد.

سیدعلی اصغر موسوی اظهارداشت: شهرداری گنبدکاووس از همکاری تمام ادارات فرهنگی از جمله تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش و مراکز علمی و دانشگاهی برای اجرای برنامه‌های توسعه محور با رویکرد فرهنگی استقبال می‌کند.

وی همچنین گفت که ساخت المان سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار آغاز شده و تا یک ماه آینده در میدان امام حسین(ع) شهر نصب خواهد شد.

عبدالقدیر کریمی فرماندار گنبدکاووس نیز در نشست گفت: برای پرهیز از موازی کار باید از تجربیات سازمان‌های مردم نهاد قدرتمند فعال شهرستان برای اجرای امور مختلف فرهنگی، عمرانی و اقتصادی متناسب با نیاز گنبدکاووس استفاده کرد.

بهره‌گیری از نخبگان و نمایندگان ادارات فرهنگی و اجتماعی شهرستان در تدوین سند راهبردی برنامه‌های فرهنگی، تشکیل کمیته برنامه‌ریزی و تخصیص سرانه فرهنگی شهر برای فعالیت فرهنگی محور، برنامه ریزی و تدوین طرحی جامع و پایدار به همراه تقویم برای اجرای برنامه‌های فرهنگی محور، اهتمام جدی برای تقویت ارتباط دوسویه فرهیختگان حوزه فرهنگ و هنر و مسوولان شهری در نشست‌های منظم فصلی، توجه به گسترش زیرساخت‌های فرهنگی مانند فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ و حمایت از سازمان‌های مردم نهاد از مهمترین مصوبات پیشنهادی در نشست امروز بود.

شهرستان مرزی گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو