شناسه: 9625

06 اردیبهشت 1403 03:53

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

هتک حیثیت بیشترین جرم سایبری در گلستان

رئیس پلیس فتا گلستان از افزایش جرم قماربازی و شرط‌بندی اینترنتی و همچنین هتک حیثیت در گلستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه به نقل از فارس؛ ابراهیم پرسا، رئیس پلیس فتا گلستان، اظهار کرد: متاسفانه در طول هفت ماه نخست سال جاری در استان گلستان، قماربازی و شرط بندی اینترنتی در استان، ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی ادامه داد: این جرم پنج درصد پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا را به خود اختصاص داده که نشان می‌دهد خانواده‌ها باید نظارت بیشتری بر فعالیت فرزندان در فضای مجازی داشته باشند.

رئیس پلیس فتا گلستان خاطرنشان کرد: در شرایطی قرار داریم که فضای مجازی به یک موتور محرکه برای فضای واقعی تبدیل شده و می‌طلبد که نظارت‌ها و فعالیت‌های منطقی در این فضا بیشتر شود.

پرسا بیان کرد: در حال حاضر فضای مجازی در ذهن و فکر نسل جدید تاثیرگذار است و مخالفان و معاندان نظام و افراد سودجو هم از همین ابزار استفاده می‌کنند و در حال دامن زدن به مسائل و دروغ‌پردازی و کلاهبرداری هستند.

وی اضافه کرد: متاسفانه بیشترین جرمی که پرونده آن در پلیس فتا گلستان طی این مدت تشکیل و در مسیر رسیدگی قرار گرفت، هتک حیثیت و جرائم علیه افراد بوده که با رتبه اول ۳۶ درصد پرونده‌ها را به خود اختصاص داده است.

رئیس پلیس فتا گلستان تصریح کرد: هتک حیثیت و جرائم علیه افراد در این مدت ۲۰ درصد افزایش داشته که خوشبختانه با تلاش‌های انجام شده ۷۹ درصد پرونده‌ها منجر به کشف شده است.

پرسا گفت: کلاهبرداری رایانه‌ای و اینترنتی با ۲۳ درصد، دومین جرمی است که در پلیس فتا گلستان برای آن تشکیل پرونده شده و کارشناسان پلیس فتا تاکنون ۹۵ درصد از پرونده‌های مربوط به این جرم را کشف کردند.

وی افزود: خوشبختانه با افزایش سطح آگاهی مردم و اجرای طرح رمز دوم موقت در این مدت برداشت غیرمجاز ۲۳ درصد کاهش داشته و ۱۱۴ درصد پرونده‌های مربوط به برداشت غیرمجاز توسط پلیس فتا گلستان کشف شده است.

رئیس پلیس فتا گلستان بیان کرد: یکی از بزرگترین مسائلی که در طول این مدت مردم و ما را با چالش مواجه می‌کرد موضوع انتشار تصاویر خشن به‌خصوص از وقایع و اتفاقات نزاع‌‌ها و درگیری‌ها بوده که تقاضای ما از کاربران فضای مجازی این است که در صورت مشاهده چنین صحنه‌هایی و در صورت تصویر برداری، به‌جای انتشار تصویر، موضوع را به مراجع انتظامی و قضایی ارجاع دهند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو