شناسه: 9650

09 فروردین 1403 20:50

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

جلسه ستاد پیشگیری و مقابله بحران گنبدکاووس؛ خطر کمبود گاز در گلستان جدی است/استان های شمالی انتهای خط لوله هستند

جلسه ی ستاد پیشگیری و مقابله با بحران شهرستان گنبدکاووس با حضور مدیر کل ستاد مدیریت بحران استان گلستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه؛ امروز چهارشنبه جلسه ی ستاد پیشگیری و مقابله با بحران شهرستان گنبدکاووس با حضور حسام مدیر کل ستاد مدیریت بحران استان گلستان برگزار شد. دستگاه های مربوطه در این جلسه به ارائه گزارش هایی از آخرین وضعیت شهرستان پرداختند.

از جمله نگرانی های مطرح شده در این جلسه مشکل کمبود گاز در زمستان بود؛رئیس شرکت گاز شهرستان در این جلسه اظهار کرد: از اوایل پاییز امسال مشکل کمبود گاز در کشور مطرح شده است که پیش بینی می شود شدت این مشکل در استان های شمالی مانند گلستان که در انتهای خط لوله هستند بیشتر باشد.

وی افزود: طی دو ماه گذشته نامه نگاری هایی مبنی بر تامین سوخت دوم و همچنین دوگانه سوز کردن نانوایی ها، صنایع، مرغداری ها و سایر مجموعه هایی که از نعمت گاز بهره میگیرند شده ایم.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس دستور العمل جدید همه ی ادارات موظف شده اند تا دمای اتاق ها و سالن ها را بین 18 تا 21 درجه سانتی گراد نگه دارند و وسایل گرمایشی نیم ساعت قبل از شروع و پایان ساعت اداری روشن و خاموش شوند و شرکت گاز نیز موظف به سرکشی برای اجرای این دستورالعمل شده است تا زمستانی با حداقل چالش را سپری کنیم.

رئیس اداره صمت گنبدکاووس با اشاره به نگرانی های موجود درباره آسیب کمبود گاز به نانوایی ها گفت: در حال حاضر در گنبدکاووس 191 نانوایی وجود دارد که از این بین تنها 18 نانوایی دوگانه سوز شده اند و 60 نانوایی متقاضی دریافت تسهیلات برای اجرای دستورالعمل هستند؛ رایزنی ها با نانوایان برای دوگانه سوز کردن ادوات همچنان ادامه دارد.

 در این جلسه رئیس شرکت برق گنبدکاووس بر لزوم استفاده ی بهینه و صرفه جویی در مصرف برق و گاز تاکید کرد و افزود: با کمبود گاز تامین سوخت نیروگاه ها با مشکل مواجه خواهد شد بنابراین باید با یک اقدام همگانی چه از سمت مردم و چه مسئولین اثرات این مشکل را در سطح شهرستان به حداقل برسانیم چراکه اگر با این روند ادامه دهیم قطعا همچون سال گذشته با مشکل قطعی های زمستانه برق مواجه خواهیم شد.

رئیس اداره هواشناسی گنبدکاووس نیز با اشاره به  آخرین وضعیت احداث رادار هواشناسی شهرستان گفت: افزون بر فاز مطالعاتی پروژه برای جانمایی، تجهیزات مورد نیاز برای ساخت نیز خریداری شده است و اکنون برای احداث برج و ابنیه مشاور و نقشه طرح آماده است اما برای ادامه کار با کمبود بودجه مواجه هستیم.

در پایان مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان ضمن قدردانی از زحمات و سطح دغدغه مندی دستگاه های مربوطه برای تخصیص بیشتر بودجه به جهت تکمیل پروژه احداث رادار قول مساعد داد.

انتهای پیام/



نویسنده :

نظرات
آرشیو