شناسه: 9664

10 فروردین 1403 02:54

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

وزیر اقتصاد در جلسه با بخش خصوصی گلستان چه گفت؟

وزیر اقتصاد: مشکل خودتحریمی داخلی که بارها و بارها در جلسات مختلف و از قول تولیدکنندگان مطرح شد مصادیق مختلف است ولی قاعده مشترک است اگر اسم پیمانکاران را لاک بگیریم بسیاری از مشکلات این جلسه در سایر جلسات نیز مطرح شده مهم آنست که بتوانیم راهکاری برای کاهش و تخفیف و ترمیم این مشکلات را انجام دهیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه به نقل از فارس؛  سیداحسان خاندوزی ظهر امروز در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در استانداری گلستان برگزار شد، اظهار کرد: دولت تصمیم گرفت با توجه پیامدهای منفی در تولید و کسری بودجه به سمت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برود.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های اقتصادی برای افرادی که وارد فعالیت اقتصادی می‌شود باید کم هزینه باشد، تصریح کرد: نمی‌توانیم توقع داشته باشیم که دولت از ابزارهای خاص مانند معافیت مالیاتی و یا در اختیار قرار دادن اراضی و یارانه دولتی استفاده کند اما از دستگاه‌های اجرایی می‌توان انتظار داشت نقطه تماس بخش دولتی و خصوصی به کمترین اصطحکاک برسد اما در این زمینه دولت از آنها حمایت می‌کند.

وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه مصادیق اصطحکاک بر دو اصل «مدیریت» و «بروکراسی اجرای عدالت» است، ابراز کرد: باید راهکاری برای کاهش و ترمیم مشکلات در سطح کشور پیاده کنیم بود و نبود ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی در نوع واردات و نوع محصولات تولیدی داخل تعیین‌کننده است و با توجه به اینکه لایحه در مجلس به تصویب نرسید به تعویق نیز خواهد افتاد.

 * تحریم‌های داخلی از تحریم‌های خارجی اثرگذارتر است/ صادرات گلستان در هفت‌ماه سال جاری بسیار ناچیز است

خاندوزی با تاکید بر اینکه تحریم‌های داخلی از تحریم‌های خارجی اثرگذارتر است، خاطرنشان کرد: یکی از درخواست‌های من از شورای گفت‌وگوی دولت در استان گلستان حل مشکل پنجره واحد، سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و مجوزهاست اگر این خلا در استان گلستان مرتفع نشود باعث می‌شود که چرخ اقتصاد به سختی بگردد.

وی با بیان اینکه صادرات استان گلستان در هفت ماه نخست سال جاری ۹۰ میلیون دلار است، گفت: صادرات استان گلستان در هفت‌ماه نخست سال جاری بسیار ناچیز است.

وزیر اقتصاد و دارایی افزود: مشکل خودتحریمی داخلی که بارها و بارها در جلسات مختلف و از قول تولیدکنندگان مطرح شد مصادیق مختلف است ولی قاعده مشترک است اگر اسم پیمانکاران را لاک بگیریم بسیاری از مشکلات این جلسه در سایر جلسات نیز مطرح شده مهم آنست که بتوانیم راهکاری برای کاهش و تخفیف و ترمیم این مشکلات را انجام دهیم.

خاندوزی ابراز کرد: مصادیق‌های مختلفی در خصوص تحریم داخلی وجود دارد اگر تا ۲۷ سال دیگر هیچ پروژه‌ای تعریف نشود باز پروژه‌های دیگری برای اجرا داریم.

* چاره‌ای نداریم به جز اینکه به سمت پله‌کانی شدن بودجه پیش‌ برویم/ در سال زراعی آینده گام‌های بیشتری در بخش کشاورزی برمی‌داریم

وی در خصوص مسئله الگوی کشت و قیمت‌گذاری در بخش کشاورزی گفت: در سال زراعی آینده گام‌های بیشتری در بخش کشاورزی برخواهیم داشت.

وزیر اقتصاد و دارایی در خصوص جهش تولید مسکن ابراز کرد: چاره‌ای نداریم به جز اینکه به سمت پله‌کانی شدن بودجه پیش‌ برویم؛ در صورتی که شورای برنامه‌ریزی گلستان خودش را مسوول متولی در نظر بگیرد و از ظرفیت مدیریتی استفاده کند چشم‌انداز امید در استان باز می‌شود.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو