شناسه: 9667

09 فروردین 1403 19:54

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

به مناسبت روز بسیج دانش آموزی؛ گفتگو با فرماندهان دهه هشتادی

این روز ها که تنور بازار دهه هشتادی ها گرم است باید دید این قشر از بسیج چه نقشی در مناسبات و معادلات این نسل دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه؛ به مناسبت 8 آبان سالروز بسیج دانش اموزی این مناسبت را بهانه ای دانستیم برای ارتباط گرفتن با فرمانده واحد های این سازمان در گنبدکاووس تا با ضرورت و رسالت های این سازمان بیشتر آشنا شویم.
این روز ها که تنور بازار دهه هشتادی ها گرم است باید دید این قشر از بسیج چه نقشی در مناسبات و معادلات این نسل دارد.

h318

اول از همه سراغ محمد جواد ملائی، فرمانده واحد مدرسه شهید مطهری رفتیم و ازش خواستیم درباره رسالت های بسیج دانش آموزی توضیح دهد؛ که اصلا این تشکیلات برای چی به وجود آمد؟
محمد جواد در ابتدا به توضیح ساختار این تشکیلات پرداخت و گفت: برای فهم بهتر هدف این تشکل دانش اموزی بهتراست اول با معاونت های هر واحد آشنا شویم تا بدانیم در نهایت این واحد ها در مدرسه به دنبال چه هستند.
فرمانده واحد مدرسه شهید مطهری اضافه کرد: به طور کل این تشکل با هدف اعتلای سطح فرهنگی،علمی و جسمانی دانش آموزان ایجاد شده تا با همکاری مدرسه و خانواده گذر از دوران نوجوانی رو جذاب تر و ایمن تر کند.

زینب طاطاری،فرماند واحد مدرسه قائمیه برکت از جنبه ی دیگری به این موضوع پرداخت و گفت:وجود چنین تشکیلاتی برای دانش آموزان باعث هویت بخشی به این قشر می شود و زمینه را برای ارتباط و مطالبه گری دانش اموزان از مسئولین فراهم میکند.

گفتگو را با محمد طاها مشهدی،فرمانده واحد مدرسه امام جعفر صادق(ع) به گونه ای دیگر آغاز کردیم و صراحتا پرسیدیم؛ حضورت در این تشکیلات چه دستاورد شخصی برایت داشت؟
محمد طاها گفت: بیشتر حضور ما در این واحد ها از سرعلاقه است و خیلی به اینگونه دستاورد ها توجه نمیکنیم اما به شخصه در این مدت تجارب مدیریتی زیادی پیدا کرده ام و مسئولیت پذیرتر شده ام.

ملیکا فیرومند، فرمانده واحد مدرسه صدیقه کبری (س)برای این سوال پاسخ دیگری داشت.او گفت: حضوردراین تشکیلات برای من تقویت روابط اجتماعی و اعتماد به نفس را به همراه داشت.همچنین باعث شد که با الزامات کارگروهی که از ضروریات زندگی امروزی است بیشتر آشنا شویم.

h319

از خانم فیروزمند پرسیدیم؛ حضورپررنگ شما به عنوان مسئول یکی از واحد های بسیج دانش اموزی به درستان لطمه ای نزد؟
او گفت: این موضوع بیشتر به میزان سخت کوشی و مدیریت زمان دانش آموز بر میگردد و به شخصه بنده در حوزه تحصیلی دچار مشکل نشدم.

از خانم فیروزمند خواستیم تا گزارش کلی از محور فعالیت های این چند وقت بسیج دانش اموزی به ما ارئه دهند.
فرمانده واحد مدرسه صدیقه کبری(س) گفت: ما در بسیج دانش اموزی تلاش کردیم به مناسبت های مختلف مذهبی و ملی باور"ما میتوانیم" را تقویت کنیم و دانش اموزان را نسبت به دستاورد های ملی آشنا کنیم تا به نوبه خود در جهت امید آفرینی برای نسل جدید گامی برداریم.

در پایان خانم کیانی مسئول بخش خواهران بسیج دانش اموزی برایمان از جزئیات طرح شهید بهنام محمدی گفت و افزود: این طرح با هدف همکاری هر چه بیشتر خانواده، مدرسه و مسجد ایجاد شده و در دوران حساس نوجوانی در کنار دانش اموزان حتی بیرون از فضای مدرسه بوده است.

خانم کیانی برایمان از تجربه های موفق این تشکیلات در مقابله با معضلات اجتماعی قشر نوجوان نظیر اعتیاد، خودکشی وغیره گفت و در پایان خواستار توجه بیشتر مسئولین به این تشکیلات برای وصول به وضعیت مطلوب شد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو