شناسه: 9693

31 فروردین 1403 04:24

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

تجمع معلمان گلستانی؛ طرح رتبه بندی را کامل اجرا کنید

تعدادی از فرهنگیان گلستانی امروز با تجمع در مقابل ساختمان آموزش و پرورش گلستان در گرگان خواستار اجرای کامل طرح رتبه بندی معلمان شدند.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه به نقل از خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ امروز پنج شنبه حدود ۵۰ تا ۶۰ نفر از فرهنگیان استان گلستان در اعتراض به اجرای ناقص طرح رتبه بندی معلمان در برابر ساختمان آموزش و پرورش در گرگان تجمع کردند.

معترضان با سر دادن شعار نسبت به تاخیر در اجرای طرح رتبه بندی معلمان و اجرای ناقص آن و معلق ماندن طرح همسان سازی حقوق فرهنگیان، خواستار اعمال تغییراتی در مصوبه مجلس شورای اسلامی شدند.

فرهنگیان می‌گویند : تصویب طرح رتبه بندی معلمان با ویژگی‌های فعلی پس از ده سال بررسی، اجرای کامل و متناسب با قولی که داده بودند نیست و باید الگوی افزایش حقوق آن اصلاح شود.

در این تجمع همچنین تعدادی از بازنشستگان حضور داشتند و منزلت و معیشت فرهنگیان بازنشسته را نامتناسب دانستند.

براساس لایحه رتبه بندی معلمان حدود هشت روز پیش در مجلس شورای اسلامی تصویب و به شواری نگهبان ارسال شد .

طبق این لایحه ‌برای معلمان با رتبه آموزشیار معلم ده درصد، مربی معلم پانزده درصد، علاوه بر افزایش رتبه قبلی، استادیار معلم دوازده درصد، علاوه بر افزایش رتبه‌های قبلی، دانشیار معلم ده درصد علاوه بر افزایش رتبه‌های قبلی و استاد معلم پنج درصد علاوه بر افزایش رتبه‌های قبلی، به مجموع حقوق، مزایا و فوق العاده‌های مستمر و ارقام مندرج در احکام کارگزینی معلمان، افزوده می‌شود.

همچنین چنانچه حقوق و فوق العاده‌های هریک از معلمان از هشتاد ‌درصد مجموع حقوق و فوق العاده‌های هیات علمی مربی پایه یک دانشگاه تهران، کمتر باشد، مابه التفاوت تا سقف مذکور تحت عنوان «تفاوت تطبیق» در احکام کارگزینی آنان درج خواهد شد.

بر اساس این لایحه هیچ معلمی نباید کمتر از هشت میلیون تومان حقوق بگیرد.

 انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو