شناسه: 9701

06 اردیبهشت 1403 13:46

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

رویکرد رئیس آموزش و پرورش گنبدکاووس: جوان گرایی در انتصاب مدیران و معاونین مدارس
نظرنژاد : از بین 220 مدیران و معاونانی که امسال بازنشسته شدند، جمعیتی 200 نفره از نیروهای جوان با سابقه کمتر از 10 سال را جایگزین کردیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه؛ در طی مراسم افتتاحیه کتابخانه دبیرستان شهید مطهری گنبدکاووس، رئیس آموزش و پرورش گنبدکاووس گفت: وقتی به شهر های موفق کشور در زمینه المپیاد ها نگاه میکنیم یکی از مهم ترین عامل ها ایجاد بستر آرام برای دانش آموزان است.

نظر نژاد ادامه داد: از جمله برنامه های ما در شهرستان تاسیس ساختمان مطالعه شبانه روزی برای دانش آموزان دختر و دانش آموزان پسر است.

رئیس آموزش و پرورش گنبدکاووس اظهار داشت: یکی از اعتراضاتی که به بنده وارد شد در باب انتصاب مدیران با کمتر از 10 سال سابقه بود؛ ما باید در بحث نیرو سازی حرکت میکردیم.

وی افزود: امسال  این موضوع را با قدرت بیشتری پیگیری کردیم و بیشترین توجه ما به جوانان بوده است تا بتوانیم پرورش نیرو داشته باشیم  تا در مدیریت کلان شهرستان، آموزش و پرورش بتواند حرفی برای گفتن داشته باشد.

نظرنژاد ادامه داد: اگر چه این مدیران در سال های اول آزمون و خطا دارند اما نباید آن ها را کنار گذاشت.

رئیس آموزش و پرورش گنبدکاووس درباره آمار و ارقام فرهنگیان بازنشسته گفت: امسال 400 نفر از گردونه آموزش و پرورش خارج شد و این بدان معناست که عصاره آموزش و پرورش از آن خارج شده است و این واهمه آور است.

وی ادامه داد: وقتی آمار ها را تا سال 1405 بررسی میکنیم بیش از 1000 نفر قرار است بازنشست شوند که این آمار با توجه به جمعیت 3300 نفری فرهنگیان کنونی بسیار ضربه سنگینی خواهد بود.از طرفی،حدود پانصد نفر از این جمعیت  نیرو هایی هستند که به تازگی جذب آموزش و پرورش شده اند.

نظرنژاد افزود: از بین 220 مدیران و معاونانی که امسال بازنشسته شدند، جمعیتی 200 نفره از نیروهای جوان با سابقه کمتر از 10 سال را جایگزین کردیم.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان در این مراسم به نقد رویکرد گذشته انتصاب مدیران پرداخت و گفت: رویکرد سابق انتصاب مدیران احساسی بود که فرضا فلان شخص پس از 27 سال زحمت حالا سه سال آخر خود را با سمت مدیریت همکاری کند.

وی در پایان با قدردانی از بدنه خیرین افزود: اکنون بدنه خیرین اهل تسنن در کنار بدنه خیرین اهل تشیع قرار گرفته اند و ظرفیت خوبی را در سطح شهرستان شاهد هستیم که ماحصل آن کلنگ زنی ها و افتتاحیه های فراوان است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو