شناسه: 9720

18 دی 1400 22:06

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

تقویت روابط اقتصادی با ترکمنستان راهبرد دولت برای آبادانی گلستان
در طی دیدار معاون رئیس جمهور ترکمنستان با وزیر امور خارجه طرفین بر اهمیت توسعه مناسبات اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور تأکید کرده و همکاری بین استان‌های دو کشور را در این راستا خواستار شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه به نقل از فارس؛ «سردار بردی محمداف» معاون رئیس جمهور ترکمنستان که به عنوان نماینده ویژه در رأس هیأت مقدماتی دیدار آتی قربانقلی بردی محمداف رئیس جمهور این کشور به تهران سفر کرده است، عصر امروز (شنبه) با حضور در محل وزارت امور خارجه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار طرفین در خصوص همکاری‌های مشترک در حوزه‌های اقتصادی، تجاری، انرژی، حمل و نقل و ترانزیت گفت‌وگو و تبادل نظر کردند. 

همچنین با توجه به سفر قریب الوقوع رئیس جمهور ترکمنستان به جمهوری اسلامی ایران، در این ملاقات در خصوص اسنادی که قرار است در جریان این سفر به امضای طرفین برسد رایزنی و تبادل نظر شد.

مسائل منطقه‌ای از جمله اوضاع جاری در افغانستان از جمله دیگر محورهای گفت‌وگو بین وزیر امور خارجه کشورمان و معاون رئیس جمهور ترکمنستان بود که در این راستا طرفین بر تشکیل دولت فراگیر در افغانستان تأکید کردند.

معاون رئیس جمهور ترکمنستان در این دیدار بر اهمیت روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران تأکید و نقش کمیسیون مشترک اقتصادی در توسعه روابط فیمابین را مهم ارزیابی کرد.

سردار بردی محمداف همچنین تأکید کرد که ظرفیت‌های بسیار مناسبی برای همکاری دو کشور در بخش‌های حمل و نقل، خدمات فنی و مهندسی، برق، نفت و گاز وجود دارد. 
 
با توجه به اشتراکات فراوان تاریخی و فرهنگی بین دو کشور ، طرفین در این دیدار بر اهمیت توسعه مناسبات اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور تأکید کرده و همکاری بین استان‌های دو کشور را نیز در همین راستا مهم ارزیابی کردند. 

در این دیدار رشید مردوف وزیر امور خارجه ترکمنستان نیز حضور داشت که در خصوص همکاری‌های  دوجانبه و پروژه‌ها و برنامه‌های مشترک توضیحاتی ارائه کرد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو