شناسه: 9721

18 دی 1400 22:41

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

دستگاه قضا به داد تولید گنندگان گلستانی رسید؛ معافیت 22 واحد تولیدی گلستان از پرداخت سود و جریمه مازاد به بانک ها
رئیس کل دادگستری گلستان از رای دادگاه‌های استان برای معافیت ۲۲ واحد تولیدی از پرداخت سود و جریمه مازاد به بانک‌ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه، حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری گلستان گفت: دادگاه‌های استان گلستان امسال دادخواست بانک‌ها برای دریافت سود و جریمه مازاد از تولیدکنندگان را در ۲۲ پرونده را بر خلاف رأی وحدت رویه دیوان عالی کشور و مصوبات بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار، تشخیص دادند و رد کردن د.

او گفت: با صدور این آراء که همه آن‌ها قطعی است، واحد‌های تولیدی، سود اضافی و جریمه مازاد را نمی‌پردازند و اگر پرداخته باشند بانک‌ها موظف به بازگرداندن این مبالغ هستند.

آسیابی گفت: پارسال نیز با رای قضات، ۲۰ دادخواست مشابه در دادگاه‌های استان گلستان رد شد.

این مقام ارشد قضایی استان گفت: دریافت سود‌های بانکی و جریمه‌های نامتعارف یکی از ۲۰ چالش مهم بانکی بر سر راه تولید و سرمایه گذاری در استان است که در نشست‌های مستمر با مدیران عامل بانک‌های دولتی و خصوصی استان برای این موانع تلاش می‌کنیم.

این مقام ارشد قضایی استان گفت: امسال ۵۲۲ پرونده مربوط به واحد‌های تولیدی در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری، ثبت و پس از بررسی و پیگیری، مشکلات ۲۶۸ واحد رفع شد.

 آسیابی گفت: رفع موانع تولید بقیه واحد‌های تولیدی هم در حال پیگیری است.

آسیابی گفت: همچنین امسال ۸ واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل استان با تلاش‌های قضایی دوباره رونق گرفت و بستر برای اشتغال ۵۲۵ نفر فراهم شد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو