شناسه: 9723

20 دی 1400 09:11

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

یادداشت همه برای فرمانداری گنبدکاووس گزینه دارند الا مردم
این حجم از اختلافات و جبهه بندی ها بر سر انتصاب فرماندار در این شهر از کجا آب میخورد؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه؛ یک فعال اجتماعی گنبدی در طی یادداشتی نوشت: فرمانداران شهر های اطراف یکی پس از دیگری توسط استاندار انتخاب شد؛ کلاله، مینودشت، گالیکش و اما گنبد؛ شنیده ها حاکی از آن است گزینه هایی که از جانب استانداری برای فرمانداری ویژه گنبد پیشنهاد شده بودند یکی پس از دیگری مورد قبول جبهه ها و جریانات شهرستان گنبدکاووس واقع نشدند و هر کدام روانه شهر و دیاری دیگر شدند. 

به راستی که این حجم از اختلافات و جبهه بندی ها در این شهرستان از کجا آب میخورد؟

باید قبول کرد که شهرستان گنبدکاووس سالیان درازی است که از نبود یک هویت اجتماعی مشترک و همچنین ضعف فرهنگ سیاسی رنج می برد؛ فرهنگی که به یک گفتمان سیاسی مشترک تبدیل شود و اجازه ماجراجویی به منفعت طلبان ندهد.

بالاخره فرماندار گنبدانتخاب خواهد شد اما نکته مهم آنجاست که اگر این درد درمان نشود همچنان چند قطبی ها در این شهرستان ادامه دار خواهد بود، چند قطبی هایی که بی شک بازنده آن مردم هستند.

اصلاح فرهنگ سیاسی این شهرستان منوط به تربیت مدیران و سیاستمدارانی مردمی است که از دل بدنه مردم و تشکل های مردمی بیرون بیایند و قدرتشان اعتباری نبوده و برخواسته از مردم و اعتماد آنان باشد. باید دانست شخصیت های اجماع ساز مردمی وارداتی نیستند که از شهر و استان های همجوار وارد این شهر شوند و تجربه چنین اقداماتی خود گواه تلخی بر این ادعاست.

باید توجه داشت تحقق و تربیت چنین اشخاصی،  قوت یافتن تشکل های مردمی برای تعقیب و مطالبه گری اقدامات مدیران فعلی را میطلبد تا نسلی در این اثنا تربیت شوند. وضعیت مطالبه گری و حساسیت مردمی در شهرستان اصلا وضعیت مطلوبی نیست و بی تفاوتی و ساده انگاری مباحث و جریانات شهرستانی ، خواه ناشی از آلام فرهنگی نظیر راحت طلبی و یا  آلام سیاسی نظیر ضعف تحلیل میخواهد باشد به هیچ عنوان مطلوب این شهرستان نیست.

باید دانست هر چه حضور مردم در صحنه سیاست کمرنگ تر شود بستر برای ماجراجویی منفعت طلبان در پس پرده انتصابات پررنگ تر خواهد شد و این مهم جز با میدان داری حلقه های میانی در عرصه مطالبه گری و بیداری مردم گنبدکاووس محقق نخواهد شد.

راحله شاددل خبرنگار و فعال اجتماعی گنبد کاووس

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو