شناسه: 9728

25 دی 1400 08:26

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

اندر حکایت انتصابات فرمانداری گنبدکاووس؛ شهر که شلوغ شود "شایسته سالاری" قربانی می شود
دو واژه جوانگرایی و شایسته سالاری در گنبدکاووس دو مقوله ی از یاد رفته و شاید هم انحرافی به نظر می رسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه؛ یکی از فعالین دانشجویی گنبدکاووس طی یادداشتی نوشت: دو واژه جوانگرایی و شایسته سالاری در گنبدکاووس دو مقوله ی از یاد رفته و شاید هم انحرافی به نظر می رسد. دو مقوله ای که ضربان حیات سیاسی گنبدکاووس است.

اما در هیاهوی شلوغی صف آرایی جبهه های سیاسی و شخصی کردن اختلافاتشان با یکدیگر این دو مقوله به راحتی قربانی بی ارزش ترین چیز ها می شود. اختلافاتی که که نه از سر تفاوت در نگرش های حزبی بلکه تقابل ها و رقابت های شخصی است؛در چنین محیطی میزان برای انتصابات نه شایستگی بلکه میزان تقرب به "ما" است.

در چنین شرایطی افراد شایسته که شاید اسم و رسمشان در لیست این جبهه ها مرقوم نشده به دلیل نداشتن حامی سیاسی و اقتصادی در گوشه کنار این شهر به ظرفیت های بلا استفاده تبدیل می شوند.

تلطیف فضای سیاسی شهرستان نه به معنای یک دست کردن شهر و یکپارچه شدن آن، بلکه به معنای حفظ جناح ها حول محورهای گفتمانی اصولی خودشان است؛ تقلیل گفتمان های حزبی و جناحی به دعواهای شخصی و قومی نظام مدیریتی شهرستان را از ریل مردم سالاری و شایسته سالاری که از اصول مهم انقلاب اسلامی است خارج می کند.

سعه صدر سیاسی و داشتن خط فکری سیاسی (نه سلایق و نظرات من درآوردی) حلقه مفقوده مدیران این شهرستان است.

جوانان کجای این معادله هستند؟
در چنین فضایی شاید جوانگرایی صرفا به چیدن مهره های بدون استقلال و فرمانبردار تقلیل یافته و اجازه عرض اندام به افراد متخصص، دلسوز و البته تحول خواه که شاید هم عکسی در کنار مسئولین نداشته باشند و در مسیر موفقیت و مصالح آنان پله ای نساخته اند، داده نمی شود!

به امید تربیت نسلی با گفتمان اصیل انقلابی و سعه صدر سیاسی.

نویسنده: حسین رجبی

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو