شناسه: 9737

01 بهمن 1400 18:18

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

4 بهمن ماه؛ گنبدکاووس میزبان کنگره ملی حضرت یحیی بن زید(ع)
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با اشاره به افتتاحیه مراسم کنگره ملی امامزاده یحیی بن زید(ع) در بهمن ماه از ارسال بیش از 100 مقاله به کنگره ملی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام روح‌الله سلیمانی‌فرد امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با محوریت «کنگره ملی امامزاده یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس» اظهار کرد: بیش از یکصد مقاله به دبیرخانه کنگره ملی ارسال شد و تعداد ۱۸ مقاله به عنوان مقالات برتر معرفی شدند.

وی از مراسم افتتاحیه مراسم کنگره ملی امامزاده یحیی بن زید (ع) در بهمن ماه خبر داد و تصریح کرد: افتتاحیه کنگره ملی امامزاده یحیی بن زید (ع) در روز دوشنبه چهارم بهمن ماه جاری در دانشگاه گنبدکاووس برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان خاطرنشان کرد: در آیین اختتامیه کنگره ملی از کتاب رونمایی خواهد شد که پیش‌بینی می‌شود چاپ این کتاب به یک‌هزار جلد برسد.

سلیمانی فرد ابراز کرد: کنگره ملی در راستای تعالی فرهنگ زیارت، تقویت باورهای مذهبی و ایمانی، تقویت مولفه‌های وحدت بین فرقه‌ها و مذاهب اسلامی است که یکی از این مولفه‌ها موضوع امامزادگان و وجود مبارک امامزاده یحیی بن زید(ع) است.

وی بر لزوم برگزاری آیین تکریم از امامزاده یحیی بن زید (ع) به صورت رسمی تاکید کرد و گفت: باید از این امامزاده به صورت یک نماد وحدت  مطرح شود ایشان ارادتمندان از کشورهای همسایه از جمله عراق، ترکمنستان و غیره دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با بیان اینکه امامزادگان مرکز جذب دل‌ها و ثروت معنوی قلب‌ها هستند، افزود: وجود متبرک امامزادگان و بقاع متبرکه در بخش های اجتماعی، کارآفرینی، فرهنگی تسهیل در ازدواج جوانان نقش موثری داشته است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است که از ظرفیت ارسال مقالات به این کنگره به صورت عملیاتی استفاده شود و سیاست این سازمان باید به این سمت پیش رود و در این راستا پویاتر مسائل را دنبال کنیم.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو