شناسه: 9752

11 بهمن 1400 15:48

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

پروژه منطقه آزاد اینچه برون یک گام جلوتر رفت
اساسنامه منطقه آزاد اینچه برون مصوب شد و هیات مدیره و مدیرعامل مشخص خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه به نقل از خبرگزاری صدا و سیما گلستان، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان در خصوص آخرین وضعیت منطقه آزاد اینچه‌برون گفت: بر اساس پیگیری‌های انجام شده اساسنامه این منطقه مصوب شد و به زودی دستور مجوز ثبت شرکت آن صادر و پس از آن هیأت مدیره و مدیرعامل مشخص خواهد شد.

سیدمحمد دهنوی افزود: بر اساس پیگیری‌ها و تصمیمات اتخاذ شده مقرر شد منطقه آزاد با همین زیرساخت‌های موجود کارش را آغاز کند و پس از آن موضوع توسعه زیرساخت‌ها با نگاه بسیار خوب دولت و پیگری‌های استان انجام خواهد شد.

وی گفت: ایجاد منطقه لجستیک راه‌آهن اینچه‌برون و توسعه آب و برق این منطقه از نکات بسیار مهمی است که در دستور پیگیری قرار دارد.

دهنوی در خصوص راهکارهای توسعه تجارت در استان گلستان تاکید کرد: توسعه همکاری با کشورهای همسایه جز سیاست‌های مهم دولت است اما باید دقت کنیم آنچه باعث جهش در پیشرفت استان می‌شود استفاده از ظرفیت صنعت و کشاورزی در تجارت جهانی است و توجه به کشاورزی و صنعت به تنهایی نمی‌تواند ما را به هدف نهایی برساند.

وی افزود: در سال‌های گذشته نتوانستیم در حوزه کشاورزی به توسعه زیرساخت‌ها توجه ویژه کنیم، در همین چند ماه که مسؤولیت را قبول کردم بسیاری از کشاورزان و سرمایه‌گذاران به ما مراجعه کرده و می‌بینیم که با مشکلات عدیده در این حوزه روبرو شده‌اند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان گفت: راهی نداریم جز اینکه فضای استان را به سمت حوزه تجارت و بازرگانی حرکت دهیم.

دهنوی افزود: آنچه برای ما مهم است، اتصال کریدور شمال به جنوب است و باید این اتصال را با سرعت بیشتر به نتیجه برسانیم چون یکی از مزیت‌های بسیار مهم این اتصال این است که با اتصال این مسیر، چهار روز مدت انتقال محصولات و بار بین شمال و جنوب کشور کاهش پیدا خواهد کرد.

وی گفت: از سوی دیگر اگر قرار است آینده استان به سمت تحول اقتصادی حرکت کند، باید به این سمت برویم که حتی نظام تولید را متناسب با خواسته‌های کشورهای همسایه ریل‌گذاری کنیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان افزود: ما به دنبال افزایش توسعه همکاری با کشورهای همسایه هستیم و در این مدت کوتاه مذاکرات و فعالیت‌های بسیار خوبی را شروع کردیم و به شدت پیگیر اتصال کریدور شمال به جنوب هستیم.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو