شناسه: 9796

30 فروردین 1401 09:33

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس: وجود آب‌بندان‌های غیرمجاز مانع توزیع عادلانه آب درشهرستان
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس با اشاره به معضل کم آبی به عنوان یکی از چالش‌های جدی استان گلستان گفت: آب‌بندان‌های غیرمجاز جلوی توزیع عادلانه آب را می‌گیرد .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه ، مهدی دهرویه معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس در بازدید از روستاهای یاسی تپه و توقلا جیق تپه و بررسی وضعیت آب بندانهای این مناطق گفت: آب‌بندان‌های غیرمجاز جلوی توزیع عادلانه آب را می‌گیرد ..

وی با بیان اینکه آب بندان‌های غیرمجاز سبب کاهش آب ورودی به سدها می شود، تصریح کرد: این اتفاق از ورود آب به زمین‌های کشاورزی پایین دست جلوگیری می‌کند بنابراین باید ساماندهی شوند.

فرماندار گنبدکاووس افزود: ۷۷ قطعه آب بندان غیر مجاز پرورش ماهی در سطح ۲۸ هکتار با حجم ۶ میلیون مترمکعب آب در بستر گرگانرود در سالهای گذشته ایجاد شده که باید ساماندهی شوند. 

به گزارش گلستان ما، با وجود اینکه گلستان یکی از استان های کشاورزی کشور است اما به دلیل بحران آب حتی کشت شالی در این استان نیز ممنوع شده چرا که تامین آب اهمیت بالایی برای مسوولان استانی دارد.

پی ریزی و ایجاد آب‌بندان‌های غیر مجاز در مسیر سدوشمگیر این روزها یکی از دغدغه های اصلی مردم آق قلا شده چرا که هر زمان آب بالادست رهاسازی می‌شود آب بندان‌های غیر مجاز پایین‌دست به صورت غیر مجاز از این آب به سود خود استفاده می کنند.

کافی است تنها یک بار در مسیر آب بندهای سدو شمیگیر قدم بزنید شاید در آن شرایط احساس سرآب کنید اما هر چه قدم های بیشتری را بردارید متوجه سراب نخواهید شد آن ها آب بندان های غیر مجازی هستند که به صورت قارچ گونه و موریانه وار به جان آب منطقه افتاده اند و آن را در خود ذخیره کرده اند.

جولان تراکتورهای غیر مجاز در حال کشت محصولات کشاورزی غیر مجاز نیز از دیگر مواردی است که این پرسش را مطرح می کند چطور می شود این ها در روز روشن به این اقدامات دست می زنند و سلامت جامعه را تهدید می کند اما کسی نیست جلوی این افراد بگیرد؟.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو