شناسه: 9808

07 اردیبهشت 1401 15:45

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

 رییس اداره کمیته امداد منطقه یک گنبدکاووس: پرداخت زکات ۹۳ میلیارد ریالی  گنبدی‌ها در سال پیش
 رییس اداره کمیته امداد منطقه یک گنبدکاووس از جمع آوری ۹۳ میلیارد ریال انواع زکات واجب، مستحب و فطریه طی سال گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت: حدود ۸۰ میلیارد ریال از زکات جمع آوری شده صرف کمک به مددجویان زیرپوشش این نهاد و سایر نیازمندان شده است. 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه  علیرضا کریمیان روز سه‌شنبه در جلسه شورای زکات گنبدکاووس افزود: هزینه‌های انجام شده از محل وجوه جمع آوری زکات سال گذشته در پنج سرفصل تهیه جهیزیه، کمک هزینه تحصیل، احداث یا تعمیر مسکن، معیشت نیازمندان و احداث پروژه‌های عام المنفعه از جمله مسجد و خانه عالم در این شهرستان بوده است. 

وی اضافه کرد: تعهد پیش بینی شده برای گنبدکاووس برای جمع آوری زکات در سال جاری ۱۲۰ میلیارد ریال است که همه دستگاه‌های عضو این شورا، ائمه جمعه، علما و روحانیون، دهیاران، شوراهای روستایی و عاملین و مبلغین زکات باید برای تحقق آن تلاش کنند. 

کریمیان ادامه داد: ۱۶۰ روستا در گنبدکاووس مشمول جمع آوری زکات هستند که ۱۷۲ مبلغ و ۱۸۳ عامل جمع آوری در این روستاها فعالیت دارند.

به گفته وی، ۱۳ هزار و ۵۰۰ خانوار با جمعیت تقریبی ۲۱ هزار و ۵۰۰ نفر زیرپوشش کمیته امداد منطقه یک و ۲ شهرستان گنبدکاووس هستند. 

امام جمعه گنبدکاووس نیز دراین جلسه با قدردانی از تلاش‌های انجام شده برای جمع آوری زکات درسال گذشته گفت: پرداخت زکات یک امر الهی و خیرات است که باید همگان برای احیای هرچه بیشتر آن تلاش کنند. 

حجت الاسلام محمود ترابی افزود: ظرفیت‌های زیادی برای جمع آوری زکات وجود دارد که باید از آن برای احیای این امر الهی و نهادینه کردن فرهنگ پرداخت آن در جامعه استفاده کرد. 

وی اضافه کرد: همکاری بیشتر علمای اهل سنت برای تشویق و ترغیب مودیان در پرداخت بخشی از زکات مال خود به ستاد احیای زکات گنبدکاووس ضروری است زیرا بخش قابل توجهی از مددجویان نهادهای حمایتی اهل سنت هستند و وجوه جمع آوری شده زکات نیز به مصارف همین مددجویان می‌رسد. 

آخوند مدد هوشمند امام جمعه اهل سنت شهر مرزی اینچه برون گنبدکاووس نیز در این جلسه بابیان اینکه پرداخت زکات از ارکان اسلام است، گفت: ارشاد مودیان پرداخت زکات از جمله کشاورزان، دامداران و سرمایه‌داران برای عمل به این فریضه الهی انجام می شود ضمن اینکه اهل سنت فطریه و زکات را بیشتر به خویشاوندان نیازمند خود می‌دهند. 

حبیب الله زارع مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس هم در این جلسه از کشت ۱۳۵ هزار هکتار زراعت پاییزه شامل گندم، جو، دانه روغنی کلزا و چغندر قند در این شهرستان خبر داد و گفت: به سبب خشکسالی بخش قابل توجهی از مزارع مناطق شمالی گنبدکاووس قابل برداشت نیست و میزان برداشت این محصولات درسال جاری در روزهای آینده مشخص می‌شود. 

علی اکبر برآبادی معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار ویژه گنبدکاووس هم دراین جلسه از آمادگی شوراها و دهیاران روستایی این شهرستان برای جمع آوری زکات خبر داد و گفت: گنبدکاووس حدود ۱۵ هزار کارمند دارد که می‌توانند بخشی از فطریه خود را به ستاد زکات اختصاص دهند. 

دراین جلسه همچنین مقرر شد، ادارات و موسسات یا مراکز خیریه که قصد جمع آوری فطریه در روز عید سعید فطر در گنبدکاووس را دارند، نسبت به کسب مجوز از دبیرخانه ستاد زکات این شهرستان مستقر در کمیته امداد اقدام نمایند. 

انتهای پیا/

نویسنده :

نظرات
آرشیو