شناسه: 9809

07 اردیبهشت 1401 15:54

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

احتمال رشد ۱۰ درصدی مصرف برق در صورت عدم مدیریت برق در گنبد کاووس
مهدی دهرویه: مردم امسال ۲ درجه گرمای بیشتر نسبت به سال گذشته را تجربه خواهند کرد که احتمال افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق را بدنبال خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه عرب رییس اداره برق گنبدکاووس در جلسه مدیریت مصرف بهینه برق با اشاره به اینکه مشکل برق مشکل سراسری هست گفت:شرکت توزیع برق در این شهرستان به ۲۱۳ روستا و سازمان برق رسانی میکند و طول شبکه برق شهرستان ۳۵۰۰ کیلومتر به اندازه مسافت گنبدکاووس تا بندعباس است.

وی ساعت پیک مصرف شهرستان گنبدکاووس را ساعت ۳ و اوج گرما دانست و افزود کولرها نقش زیادی در مصرف برق دارند.

وی از قراردادهای ۲۰ ساله برای تولید برق خورشیدی خبر داد که میتواند اشتغال ایجاد کند.

وی مصرف برق گنبدکاووس۳۱۸ مگاوات معادل ۲۸درصد مصرف برق استان عنوان کرد و گفت: ۱۸ درصد مشترکان برق استان را گنبدیها تشکیل میدهند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس در این جلسه  افزود:  شهرستان گنبدکاووس با ویژگیهای اقلیمی متفاوت از دیگر شهرهای استان است تفاوت معناداری در افزایش دما دارد و همین امر در افزایش مصرف برق موثر است 

وی جذابیت تعرفه گرمسیری برای استقرار ماینرها را در افزایش مصرف برق بی تاثیر ندانست و افزود: باید در این خصوص بررسی های لازم انجام شود.

مهدی دهرویه گفت : بر بکار گیری مولدهای خود تامین به ویژه ژنراتورهای تولید برق در برخی دستگاههای اجرایی بیمارستانها و بخش خصوصی تاکید کرد و افزود: برای تکمیل زیرساختها و زیربنای نیرو در شهرستان گنبدکاووس باید اقدام اساسی انجام شود و در خصوص مصرف بهینه برق باید در صداو سیما رسانه های دیدار و شنیداری وفضای مجازی و مساجد و مجالس اطلاع رسانی و فرهنگ سازی انجام می‌شود و از ظرفیت علما استفاده شود.

انتهای پیام /

نویسنده :

نظرات
آرشیو