شناسه: 9823

17 اردیبهشت 1401 15:50

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

 معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس:  لزوم بازنگری میزان تخصصیص سهمیه آرد گنبدکاووس با توجه به جمعیت شناور این شهرستان
 معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس یکی از علل صف نانواییهای شهرستان گنبدکاووس را کمبود سهمیه آرد شهرستان بدون احتساب جمعیت شناور شهرستان عنوان کرد .

 مهدی دهرویه بر لزوم بازنگری در سهمیه آرد شهرستان تاکید کرد و در ادامه گفت: نانواییها برای تهیه آرد نوع دو از کارخانه های شهرستان آرد خریداری کنند. 

 وی عملکرد درست سیستم حمل و توزیع آرد یارانه ای را در چرخه تولید نان بسیار موثر دانست و خاطرنشان کرد: در مسیر تهیه و توزیع نان به عنوان کالای اساسی و ضروری هیچ گونه کوتاهی قابل قبول نیست.

 وی با اشاره به اهمیت موضوع نان بر ارتقای کیفی سلامت نان و تعامل و اهتمام جدی بر نظارت کامل امور آرد و نان و رفع مشکلات و بازدید و نظارت تیم های بازرسی تاکید کرد و افزود: ادارات جهادکشاورزی صنعت معدن وتجارت و بهداشت و اتحادیه نانوایان تعزیرات شهرستان با نظارت دقیق و مستمر بر توزیع آرد درتامین نان با کیفیت ، در جهت جلب رضایت آحاد مردم تلاش نمایند.

 رئیس شورای آرد و نان شهرستان خاطرنشان کرد: فاصله قیمت آرد یارانه‌ای با قیمت آن در بازار آزاد زیاد است لذا منجر به عرضه آرد خارج از شبکه می‌شود، بنابراین جهت جلوگیری از عرضه غیرقانونی و خارج از شبکه آرد، لازم است بازرسی های اتحادیه از واحدهای خبازی به صورت مستمر و مضاعف صورت پذیرد. 

 وی با بیان اینکه در یک بررسی میدانی متوجه شدیم که بخشی از نانوایی‌های شهرستان دو ماه است که بازدید نشده است گفت: در راستای تحقق خدمت رسانی به مردم با هیچکس تعارف نداریم و این را در عمل نشان خواهیم داد. وی تصریح کرد: برای ساماندهی وضعیت نانوایی‌های شهرستان با جدیت پیگیر حل این موضوع هستیم و برای این منظور از تمام ابزارهای نظارتی استفاده خواهیم کرد. 

فرماندار ویژه گفت:لازم است متناسب ظرفیت و نیاز هر منطقه سهمیه در نظر گرفته شود و باید سهمیه آرد نانوایی های متخلف به عنوان یک ابزار انگیزشی در بین نانوایی هایی که عملکرد بهتری دارند توزیع شود.

 وی تصریح کرد: علاوه بر رصد و پیگیری مستمر عوامل مرتبط با همه فعالیتهای پخت نان، زمان پخت، کمیت و کیفیت و نحوه توزیع و مصرف آرد و نان را بصورت ۱۵ روزه به شورای آرد و نان گزارش نمایند.

 وی با اشاره به اینکه از خبازیهایی که دو گانه سوز نشده اند سهمیه آرد کم میشود تصریح کرد: هدف شورای آرد و نان فقط تعطیلی و پلمب واحدهای متخلف نانوایی نیست بلکه در کنار نظارت، تشویق نانوایان به انجام کار واقعی و عرضه نان مطلوب نیز مورد نظر است

انتهای پیام/
 

نویسنده :

نظرات
آرشیو