گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 9825

22 اردیبهشت 1401 20:52

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی: پایین بودن وضعیت راه های روستایی گلستان از سرانه کشوری
رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با نامناسب دانستن وضعیت راه‌های روستایی گلستان گفت: وضعیت راه‌های روستایی این استان از سرانه کشوری پایین تر است که باید با کار و تلاش مضاعف این عقب ماندگی‌های مربوط به ادوار گذشته به سرعت جبران شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه  محمدرضا رضایی‌کوچی عصر روز پنجشنبه در ادامه بازدیدها از پروژه‌های نیمه تمام عمرانی شرق گلستان در گنبدکاووس افزود: امسال اعتبارات عمرانی خوبی بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال در قانون بودجه پیش بینی شده که در بخشی از آن به حوزه راه‌های روستایی و در اختیار وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار می‌گیرد.

 وی به طرح نهضت ملی مسکن  اشاره و اضافه کرد : در این طرح که مصوبه مجلس شورای اسلامی است و قرار است سالی یک میلیون مسکن برای خانوارهای فاقد خانه ساخته شود، اقدامات خوبی در تامین زمین و آغاز ساخت واحدهای مسکونی انجام شده است.

رضایی کوچی اضافه کرد: تاکنون برای ساخت بیش از ۲ میلیون واحد مسکونی زمین در استان‌های مختلف کشور تهیه شده که در خیلی از شهرها مراحل الحاق این اراضی به شهر و تغییر کاربری آن انجام شده است.

 وی با تاکید برضرورت حضور پررنگ‌تر بانک‌ها برای پیشبرد عملیات ساخت و ساز واحدهای طرح نهضت ملی مسکن، بیان داشت: قرار است هفته آینده درجلسه شورای عالی مسکن که باحضور رییس جمهور برگزار شود، هماهنگی بیشتر بین بانک‌ها (بانک مرکزی) و وزارت راه و شهرسازی جهت پرداخت تسهیلات پیش بینی شده صورت گیرد.

 رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر بنده تمامی شرایط برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی درسال چه به لحاظ نیروی انسانی، زمین و مصالح مورد نیاز فراهم است و با رفع برخی ناهماهنگی‌ها بین بانک‌ها ، خانوارهای فاقد مسکن، طعم شیرین خانه دار شدن را خواهند چشید.

رضایی کوچی با اشاره به پیش بینی ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار در قانون بودجه امسال که ۳۰ درصد بیشتر از سال قبل است، گفت: بازدیدها میدانی که کمیسیون عمران مجلس از برخی استان‌ها و طرح‌های عمرانی که در جریان سفرهای رییس جمهور به استان‌ها برای اجرا یا تکمیل آن توافق شده و اعتبار مصوب می‌شود، نشان می‌دهد، عملیات اجرایی این پروژه‌ها به خوبی پیش می‌رود.

 وی افزود: تحقق قول‌های رییس جمهور برای عملیاتی شدن طرح‌های عمرانی، نوید بخش افزایش اعتماد مردم به مدیران اجرایی کشور است که امیدواریم این رویه همچنان ادامه یابد.

 بازدید از ادامه جاده گنارگذر ضلع شرقی شهر گنبدکاووس، ۶ کیلومتر از جاده روستایی آق آباد به چای قوشان، پل روستای چای قوشان کوچک و جاده روستای آقایه از برنامه های سفر رییس و برخی اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این شهرستان مرزی بود

انتهایپیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو